Greek Radio-Theatre

για όσους αγαπούν το ραδιοφωνικό θέατρο



Όποιος έχει χρόνο και διάθεση θα μπορεί να συμμετέχει όσο και όταν μπορεί ........ η συνέχεια εδώ

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΔΕΚΑΤΗΣ ΕΒΔΟΜΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΤΟΥ ΡΕΪ ΛΟΟΥΛΕΡ


Summer of the Seventeenth Doll


Το σημερινό μας έργο έχει σημαντική θέση στη παγκόσμια δραματουργία, κι αυτό γιατί θεωρείται από το σύνολο των μελετητών του παγκόσμιου θεάτρου ως θεατρικό κείμενο σταθμός, καθώς είναι το αντιπροσωπευτικότερο του Αυστραλιανού θεάτρου. Η αλήθεια είναι πως η Αυστραλία δεν είναι μια χώρα που έχει δώσει τόσο πολλά ή τόσο σπουδαία δείγματα γραφής σε σχέση με το παγκόσμιο δραματολόγιο. Έτσι, λοιπόν, το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» του Ρέι Λόουλερ είναι λογικό να χαρακτηριστεί ως το έργο που άνοιξε την πόρτα των Αυστραλών στη παγκόσμια δραματουργία. Μ’ όλες τις (κατά την άποψή μου) αναμενόμενες επιδράσεις που έχει δεχτεί από το ευρωπαϊκό κι ακόμα περισσότερο (κατ’ εμέ) από το αμερικάνικο ύφος, το έργο μας δεν παύει να είναι ένα αμιγώς αυστραλιανό κείμενο, που παρουσιάζει με τον αυθεντικότερο τρόπο τη ζωή στα προάστια της ηπείρου. Χαρακτήρες ανάγλυφοι, νατουραλισμός και ηθογραφικά στοιχεία συνθέτουν την ενδιαφέρουσα ιστορία μας.
Καλή ακρόαση

ΥΠΟΘΕΣΗ Ο Μπάρνεϊ και ο Ρου είναι δύο άντρες που δουλεύουν όλη τους τη ζωή στις φυτείες ζαχαροκάλαμων και που κάθε καλοκαίρι συνεχίζουν μία παράδοση δεκαεπτά ετών. Κάθε καλοκαίρι ταξιδεύουν νότια της Μελβούρνης, στο προάστιο Κάρτλον, για να χαλαρώσουν από τη καθημερινότητα, να ξεκουραστούν και να διασκεδάσουν με δύο γυναίκες, τη Νάνσυ και την Όλιβ. Και κάθε καλοκαίρι τους φέρνουν δώρο κι από μία κούκλα. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Νάνσυ παντρεύτηκε, κι έτσι η Όλιβ βρίσκει μία φίλη της για να καλύψει αυτήν την απουσία. Ωστόσο, αυτό το καλοκαίρι δεν θα είναι ίδιο…

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ζώης Γιακουμής
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καίτη Αλεξίου Γκύλη
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κώστας Μπάκας
ΠΑΙΖΟΥΝ: Αντιγόνη Βαλάκου, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαργαρίτα Λαμπρινού, Χρήστος Τσάγκας, Γιώργος Διαλεγμένος, Λόισκα Αβαγιαννού, Κώστας Κοκκάκης
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρα και 38 λεπτά
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1973 (23 Οκτωβρίου)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το έργο έχει ηχογραφηθεί πολλά χρόνια πριν σε κασέτα ήχου, καθώς έχει να μεταδοθεί ραδιοφωνικά απ’ όσο ξέρω εγώ τουλάχιστον πολλά χρόνια. Γι’ αυτό λείπουν ελάχιστα δευτερόλεπτα στις αλλαγές της κάθε πλευράς.

ΛΙΓΑ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ

Το σημερινό μας έργο είναι το τρίτο μέρος της «Τριλογίας με τις κούκλες». Τα άλλα δύο μέρη είναι «Οι πάσσαλοι των κατσικιών» που τοποθετείται χρονικά στο 1937 και «Οι άλλοι χρόνοι» που εξελίσσεται το 1945. Το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» περιγράφει γεγονότα του 1953. Επί της ουσίας παρακολουθούμε τη ζωή και την ιστορία των ίδιων χαρακτήρων μέσα στα χρόνια που περνούν. Το σημερινό μας έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 28 Νοεμβρίου του 1955 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και στα χρόνια που ακολούθησαν παίχτηκε τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Το 1959 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τον τίτλο «Η εποχή του πάθους» (The season of passion) με τους: Angela Lansbury, Anne Baxter, Ernest Borgnine κ.α.


ΡΕΪ ΛΟΟΥΛΕΡ

Ο Ρέι Λόουλερ γεννήθηκε στις 23 Μαΐου του 1921 στη Μελβούρνη. Ήταν το δεύτερο από τα οχτώ παιδιά της οικογένειας. Στα δεκατρία του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχολείο και να εργαστεί σε εργοστάσιο, ενώ μετέπειτα παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής. Το πρώτο του θεατρικό έργο το έγραψε στα δεκαεννιά του. Την προσοχή της κοινής γνώμης την προσέλκυσε το 1952 με το έργο του Cradle of Thunder. Ωστόσο, το έργο που τον έκανε διάσημο όχι μόνο στην Αυστραλία, αλλά και σε όλο τον κόσμο, είναι το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» που έγραψε το 1953 και που παίχτηκε για πρώτη φορά το 1955. Μάλιστα, σε αυτή τη θεατρική πρεμιέρα ο συγγραφέας έπαιξε τον ρόλο του Μπάρνεϊ, ενώ το συγκεκριμένο κείμενο του μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες. Τα επόμενα χρόνια θα τα ζήσει ανάμεσα σε χώρες τις Ευρώπης και της Αμερικής, ώσπου να επιστρέψει στην πατρίδα του το 1975 και να εγκατασταθεί και πάλι μόνιμα εκεί. Είναι παντρεμένος με τη Ζακλίν Κέλερ, κι έχει τρία παιδιά και τρία εγγόνια.


Ευχαριστούμε πολύ τον NikosPs για το έργο και τοκείμενο.