Greek Radio-Theatre

για όσους αγαπούν το ραδιοφωνικό θέατρο



Όποιος έχει χρόνο και διάθεση θα μπορεί να συμμετέχει όσο και όταν μπορεί ........ η συνέχεια εδώ

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΑ ΒΡΩΜΙΚΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΖΑΝ ΠΟΛ ΣΑΡΤΡ

Αγαπητοί φίλοι του Θεάτρου στο Ραδιόφωνο, καλησπέρα σας!

"...ώστε να διευρυνθεί το ωραίο τρέχον αφιέρωμα στον μεγάλο Γάλλο διανοητή και λογοτέχνη ΖΑΝ ΠΟΛ ΣΑΡΤΡ"

Το υστερόγραφο ενός πολύ πρόσφατου σχολίου από estragon μας "ξύπνησε" και αναρτούμε απόψε το θεατρικό έργο, που μας θύμησε ότι υπάρχει στο αρχείο μας. Μεγάλη απόδειξη της πολύτιμης συμβολής, που μπορούν και έχουν οι φίλοι της ραδιοθεατρικής παρέας μα και των ελλείψεων οργανωτικής φύσης, που παρουσιάζει ακόμα το αρχείο μας. Θέλει κι αυτό το χρόνο του. Ιδού...πώς τα "Βρώμικα χέρια" μας ταρακούνησαν και "ξυπνήσαμε".
ΥΓ. Στον κατάλογο με θεατρικά που αναρτήσατε το καλοκαίρι,Ιζα και Radio-theater, περιλαμβάνεται και το "Βρώμικα χέρια" του Σαρτρ. Αναρωτιέμαι μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή να αναρτηθεί, ώστε με την προσθήκη του να διευρυνθεί το ωραίο τρέχον αφιέρωμα στον μεγάλο Γάλλο διανοητή και λογοτέχνη.estragon



Υπόθεση:  Ένας νεαρός διανοούμενος, ο Hugo, εντάσσεται στο Κομμουνιστικό Κόμμα από μια αίσθηση ιδεαλισμού. Αυτό όμως που θα δει είναι  τις αρχές του να χειραγωγούνται από τους αρχηγούς του κόμματος. Κάποια στιγμή θα του ανατεθεί μια σημαντική αποστολή, να δολοφονήσει ένα στέλεχος του κόμματος που έχει αρχίσει να ασκεί κριτική και να έχει διαφορετική άποψη από τις εντολές που δέχεται, τον καθηγητή Hoederer. Ωστόσο, όταν έρχεται σε επαφή μαζί του αρχίζει να τον θαυμάζει καθώς επίσης να έχει αμφιβολίες για το ήθος και τις μεθόδους της επαναστατικής πολιτικής. Τα πράγματα θα αλλάξουν όταν στον Hugo ριζώνει η ιδέα ότι ο Hoederer έχει κάνει έρωτα με τη γυναίκα του, Jessica. Έτσι η ζήλια παίρνει τη θέση της πολιτικής σκέψης.
 


Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Φέρτης, Μαρία Σκούντζου, Αλμπέρτο Εσκενάζυ, Θόδωρος Σαρρής, Ντίνος Δουλγεράκης, Δημήτρης Αστεριάδης, Άννα Βενέτη, Δημήτρης Ιωακειμίδης, Κυριάκος Ντούμος, Άγγελος Αντωνόπουλος, Νίκος Μπουσδούκος, Μάκης Ρευματάς.

Μετάφραση Ελένη Γερογιάννη
Ραδιοσκηνοθεσία Κώστας Μπάκας
Μουσική επιμέλεια Καίτη Γκύλη-Αλεξίου
1η μετάδοση από την εκπομπή Τρίτο Θέτρο τον Μάρτιο του 1977
 


Τα βρώμικα χέρια

 

Ο σύνδεσμος που ακολουθεί σας βγάζει στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου, που θα βρείτε και θα διαβάσετε κριτικές εφημερίδων της εποχής , για το έργο που ανέβηκε σε αθηναϊκή σκηνή. Καλή ακρόαση, ευγνωμονούντες στην ΕΡΤ
ΑΡΧΕΙΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παρακαλώ πληροφορήστέ με αν μπορεί κάποιος να δει ή να ακούσει τις παραστάσεις του εθνικού και πως. Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Στη σελίδα του Εθνικού Θεάτρου http://www.nt-archive.gr/ υπάρχουν παραστάσεις που μπορείς να δεις ή να ακούσεις αλλά και να τις κατεβάσεις.. Έχω κατεβάσει κάποιες οι οποίες δεν είναι σε mp3 και θέλουν μετατροπή. Η ποιότητα του ήχου δεν είναι άριστη γιατί πρόκειται για ζωντανή ηχογράφηση. Ακούγονται και τα χειροκροτήματα και ο βήχας του διπλανού. Οι παραστάσεις που είναι σε αρχείο βίντεο αν τις κατεβάσεις παρουσιάζονται στην οθόνη με την δεξιά πλευρά στα αριστερά ενώ αν τις δεις όσο είσαι συνδεδεμένος στη σελίδα φαίνονται κανονικά. Μικρό το κακό γιατί τίτλους έχει λίγους στην αρχή.
Από την αρχική σελίδα πας «ΣΥΛΛΟΓΕΣ» / «ΗΧΟΙ», «ΒΙΝΤΕΟ» επέλεξε χρονολογία, ηθοποιό ή κάτι άλλο και πάτα αναζήτηση. Αφού βρεις την παράσταση που θες μπορείς να την ακούσεις.
Ο βασιλιάς πεθαίνει (1992)
Εθνικό Θέατρο: Νέα Σκηνή
Διανομή: Φρουρός Γιάννης Ροζάκης Βασίλισσα Μαργαρίτα Νέλλη Αγγελίδου Ιουλιέττα Μελίνα Βαμβακά Βασίλισσα Μαρία Μιράντα Ζαφειροπούλου Γιατρός Γιώργος Λέφας Βασιλιάς Μπερανζέ Γιώργος Μιχαλακόπουλος
http://rapidshare.com/files/282501073/O_BASILIAS_PETHENEI.mp3
nikolaskoul

estragon είπε...

Αγαπητε Ανωνυμε, σε οτι αφορα την ερωτηση σου σχετικα με παραστασεις του Εθνικου Θεατρου σε ενημερωνω οτι η πρωτη κρατικη σκηνη της χωρας διαθετει ενα αρκετα καλοσχεδιασμενο και αναλυτικο ηλεκτρονικο αρχειο στην διευθυνση www.nt-archive.gr(η με ενα απλο "κλικ" πανω στον συνδεσμο ΑΡΧΕΙΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ που περιλαμβανεται στην τελευταια αναρτηση των ΙΖΑ-RADIOTHEATER).Οπως θα διαπιστωσεις εκει υπαρχει πλουσιο φωτογραφικο υλικο προγραμματα και κειμενα για ολες τις παραστασεις του Εθνικου απο το ξεκινημα του(1932) εως σημερα.Ειδικοτερα,σε οτι αφορα το οπτικοακουστικο υλικο,το Εθνικο ηχογραφει παραστασεις του απο το 1965 και βιντεοσκοπει απο το 1994.Το σχετικο υλικο ειναι προσβασιμο για τους επισκεπτες της ιστοσελιδας.Καλη ακροαση και θεαση λοιπον!

estragon είπε...

Αγαπητε nikolaskoul,
σχετικα με οσα ανεφερες στο τελευταιο σχολιο σου για τις ηχογραφημενες παραστασεις του αρχειου του Εθνικου,θα ηθελα να σε ρωτησω ποια ειναι η ακριβης διαδικασια μετατροπης τους σε mp3.
Επισης,θα ηθελα να με ενημερωσεις και για τον τροπο με τον οποιο μπορει καποιος να επισυναψει στο τελος ενος σχολιου του και την αναρτηση ενος θεατρικου εργου απο το προσωπικο του αρχειο.Μονο που, επειδη ειμαι παντελως αδαης με την τεχνολογια και ολα τα σχετικα με αυτην,θα σε παρακαλουσα να μου αναφερεις ενα-ενα τα βηματα που ακολουθουνται,χωρις να παραλειψεις οτιδηποτε που πιθανον να θεωρεις οτι ειναι αυτονοητο για καποιον με στοιχειωδεις,εστω, "ιντερνετικες" γνωσεις(βλεπεις,ειμαι τελειως αρχαριος στον συγκεκριμενο τομεα).
Τελος θα ηθελα να σε παρακαλεσω θερμα, οταν καποια στιγμη βρεις χρονο,να κοιταξεις εαν υπαρχουν στο εκπληκτικο σου αρχειο δυο ηχογραφημενα(για το ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)εργα,τα οποια αναζητω εδω και πολυ καιρο.Προκειται για τα ¨"Λεωφορειον ο ποθος" του Τ.Ουιλλιαμς(με Μ.Μερκουρη)και "Ιβανωφ" του Τσεχωφ(με Δ.Χορν).Ειμαι βεβαιος οτι εαν τελικα βρεθει κατι απο αυτα,εκτος απο εμενα θα σου ειναι ευγνωμονες και οι δημιουργοι αυτου του blog,οι οποιοι απο οσο ξερω επισης δεν εχουν τα συγκεκριμενα εργα.

estragon είπε...

A propos,
IZA και RADIO-THEATER ειναι θερμες και δεδομενες οι ευχαριστιες ημων προς υμας για την τελευταια σας αναρτηση-συμπληρωμα στο ομορφο σαρτρικο αφιερωμα.

Ανώνυμος είπε...

TO_PROTO_XADI.mp3
TA_LATHI_MIAS_NYXTAS.mp3
TO_XAPISMA_THS_ADELA.mp3
TO_ZARKADI.mp3
TO_EPAGGELMA_THS_KYRIAS_WOREN.mp3
AGAPI_MOY_OYA_OYA.mp3
KALOKAIRI_KAI_KATAXIA.mp3
6_PROSOPA_ZHTOYN_SYGRAFEA.mp3
DAFNES_KAI_PIKPODAFNES.mp3
TO_MORO.mp3
DOSE_THEODOSH_DOSE.mp3

ενημερώστε με αν λαβατε τις παραπάνω αναρτήσεις πριν 2-3 μέρες
nikolaskoul ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ καλύτερα τα θεατρικά έργα που είναι φτιαγμένα ειδικά για το ραδιόφωνο από αυτά που είναι αποθηκευμένα σαν αρχεία ήχου στο αρχείο του εθνικου

Ανώνυμος είπε...

«Ιβάνοφ» του Τσέχοφ

Παντρεμένος με την Άννα, που εγκατέλειψε την οικογένειά της και την πίστη της για χάρη του και που τώρα πεθαίνει από φυματίωση, ο Ιβάνωφ προσπαθεί να δραπετεύσει με οποιονδήποτε τρόπο, από την ασφυκτική ατμόσφαιρα του περιβάλλοντός του. Το όνομα Ιβάνωφ είναι ένα από τα πλέον κοινά ονόματα στην ρωσική αυτοκρατορία και ο Τσέχωφ το συνδέει με την διάψευση των ονείρων, όταν η πρώτη νεότητα τελειώνει, με το κενό, την απάθεια, την συναισθηματική αδράνεια και εν τέλει τον θάνατο. Στο πρόσωπο του Ιβάνωφ συναντάμε τον κάθε άνθρωπο που στα νιάτα του ονειρεύτηκε ένα νέο κόσμο, αλλά που η ζωή τον διέψευσε, δεν του έδωσε μια δεύτερη ευκαιρία και το μόνο του καταφύγιο είναι η διαδρομή του προς την απόλυτη σιωπή.

http://rapidshare.com/files/283522953/IBANOF_TSEXOF_XORN.mp3

«Λεωφορείο ο πόθος»
Ο Τέννεσυ Ουίλλιαμς, ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς της μεταπολεμικής Αμερικής, έγραψε το Λεωφορείο ο πόθος το 1947. Το έργο ανέβηκε την ίδια χρονιά στο Μπροντγουέι, σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, με τους Μάρλο Μπράντο και Τζέσικα Τάντι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Νέα Ορλεάνη: στις όχθες του Μισισιπή, η λαγνεία, ο πόνος και ο έρωτας αναμειγνύονται με την υγρασία, τον καπνό και τους ρυθμούς της τζαζ. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα «από θαμπές μυρωδιές μπανάνας και καφέ... και τη ζεστή ανάσα του βρώμικου ποταμού» καταφθάνει η λεπτεπίλεπτη και ονειροπόλα Μπλανς (Πέμη Ζούνη) με το λεωφορείο ο «Πόθος». Μοναδική της αποσκευή μια βαλίτσα γεμάτη ψεύτικες γούνες και μπιζού, που κουβαλάνε το βάρος των αναμνήσεων της και τις ελπίδες της «για την καλοσύνη των ξένων».

Σε μια φτωχογειτονιά, «με μια πρόστυχη σχεδόν γοητεία...» μένει η αδελφή της Μπλανς, Στέλλα (Ιωάννα Παγιατάκη), μια γυναίκα γλυκιά, εύθραυστη και φρέσκια, που ξεχνάει τη θλιβερή παιδική της ηλικία στην αγκαλιά του γοητευτικού συζύγου της Στάνλεϋ (Βασίλη Μπισμπίκη). Εκείνος, ένας άντρας που αντιμετωπίζει τη γυναίκα ως τρόπαιο, βλέπει την ισορροπία της ζωής του να διαταράσσεται με την έλευση της Μπλανς.

Η Μπλανς: μια γυναίκα που αναζητά τη μαγεία. Ο Στάνλευ: ένας άντρας ρεαλιστής. Δύο κόσμοι τελείως διαφορετικοί, δύο πρόσωπα που οδηγούνται σε μια αναπόφευκτη σύγκρουση...
http://rapidshare.com/files/283503522/LEOF_O_POTHOS.mp3
Για τον estragon οδηγίες σε λίγες μέρες
Για ΙΖΑ άλλες αναρτήσεις μου ήρθαν ή να ξαναστείλω
Nikolaskoul Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Ionesco, Eugene
"Ο βασιλιάς πεθαίνει" σημαδεύει την είσοδο του Ιονέσκο σ' ένα καινούργιο επίπεδο, κλασικής σχεδόν κυριαρχίας πάνω στη φόρμα. Ο Μπερανζέ εδώ είναι ένας βασιλιάς μ' εξασθενημένη δύναμη, το βασίλειό του καταρρέει -μαθαίνει πως θα πεθάνει μέσα σε μιάμιση ώρα. Έτσι, το έργο ολόκληρο γίνεται αδυσώπητο, προκαθορισμένο τελετουργικό της κατάπτωσης και του θανάτου του βασιλία Μπερανζέ. Όταν δεν μπορεί πια να επιβληθεί στο Φύλακα, τον τελευταίο εναπομείναντα στρατιώτη, στην Παραμάνα, και στις δυο του γυναίκες, ο κόσμος γύρω του γκρεμίζεται, μέχρι και τα έπιπλα εξαφανίζονται. Και τέλος καθισμένος στο θρόνο του, μένει μόνος, στο κενό. Ύστερα, κι αυτή η εικόνα διαλύεται και γίνεται σκόνη.
nikolaskoul