Το γοητευτικό σε μια θεατρική παράσταση (εκτός των άλλων) είναι να
ακούς τους ίδιους τους ηθοποιούς να τραγουδούν επί σκηνής. Αν λάβουμε ως
δεδομένο ότι ο επαγγελματίας ηθοποιός δεν είναι τραγουδιστής αλλά
κατέχει μόνο κάποιες τεχνικές δεξιότητες το όλο εγχείρημα καθίσταται
άκρως γοητευτικό. Επιπλέον, είναι λίγα τα έργα για τις ανάγκες των
οποίων κάποιος ηθοποιός κλήθηκε να ερμηνεύσει ένα τραγούδι κι έχω την
αίσθηση ότι όσες φορές συνέβη κάτι τέτοιο έμεινε χαραγμένο στις μνήμες
των θεατών.
Ποίος μπορεί να λησμονήσει τη Μελίνα Μερκούρη
στο Λεωφορείον ο Πόθος, να κατεβαίνει τη σκάλα τραγουδώντας "αν με
πίστευες λιγάκι, όνειρο δε θα' ταν πια". Ιδιαίτερα σε παλιότερες
σωζόμενες ηχογραφήσεις, όπου η συστηματική χρήση της μεθόδου playback
δεν ήταν διαδεδομένη, οι ηθοποιοί καλούνταν σε κάθε παράσταση να
ερμηνεύσουν τα τραγούδια τους. Είναι γνωστό πως ποτέ μια παράσταση στο
σύνολό της δεν είναι ίδια με την προηγούμενη ή την επόμενη ακόμη κι όταν
ο θίασος παραμένει ίδιος. Έτσι και τα χορικά μέρη (ας μου επιτραπεί ο
δανειζόμενος όρος) δεν παραμένουν ανεπηρέαστα από παράσταση εις
παράσταση.
Η σημερινή ανάρτηση, λοιπόν, είναι
αφιερώνεται στα "τραγούδια των παραστάσεων" που οι ίδιοι οι ηθοποιοί
ερμήνευσαν. Το πακέτο περιλαμβάνει τα τραγούδια:
- "Νανούρισμα" από το Ματωμένο Γάμο, το οποίο ερμηνεύει η Ελένη
Χατζηαργύρη στη ραδιοφωνική διασκευή του έργου, με χρονολογία
ηχογράφησης 1955.
- "Στον ουρανό να σε' βρω" από τη θεατρική παράσταση Ίρμα η Γλυκεία,
ερμηνεύει η Έλλη Λαμπέτη με το Δημήτρη Μαλαβέτα, χρονολογία ηχογράφησης
1971.
- "Ερωτικό", από τη θεατρική παράσταση Βίκτωρ - Βικτώρια, ερμηνεύει η
Αλίκη Βουγιουκλάκη με το Βλάση Μπονάτσο, στο πιάνο ο Θάνος
Μικρούτσικος, χρονολογία ηχογράφησης 1983.
- "Χάθηκα" από τη θεατρική παράσταση Διαμάντια και Μπλουζ, ερμηνεύει
η Τζένη Καρέζη, χρονολογία ηχογράφησης 1991. Τελευταία θεατρική
εμφάνιση για αυτή τη σπουδαία ηθοποιό.
- "Ο Μακ με το μαχαίρι" από τη θεατρική παράσταση η Όπερα της Πεντάρας, ερμηνεύει η Μελίνα Μερκούρη, χρονολογία ηχογράφησης 1975.
- "Κουβάρι κουβαράκι" από το Ματωμένο Γάμο, το οποίο ερμηνεύει η Μαρία Δουράκη.
- "Θυμήσου το Σεπτέμβρη" από την ομότιτλη θεατρική παράσταση που
ανέβασε ο θίασος της Έλλης Λαμπέτη, ερμηνεύει ο Κώστας Καρράς,
χρονολογία ηχογράφησης 1967.
- "Η πείνα" από τη θεατρική παράσταση Καμπαρέ, ερμηνεύουν Δάνης Κατρανίδης κι Αλίκη Βουγιουκλάκη, χρονολογία ηχογράφησης 1978.
- "After Love" από την παράσταση Ilya darling, θεατρική μεταφορά του
Ποτέ την Κυριακή. Η πρώτη και τελευταία φορά που ο Νίκος Κούρκουλος
ερμηνεύει κάτι στην αγγλική γλώσσα. Το παρόν σπάνιο ηχητικό έχει χρονολογία ηχογράφησης 1967.
- Το τελευταίο ηχητικό είναι έξω από τη λογική της παρούσας ανάρτησης αλλά αξίζει την προσοχή σας. Το περιέλαβα στην παρούσα ανάρτηση διότι μου αρέσει η στιχομυθία μεταξύ των δύο προσώπων και το πάντρεμα στα τραγούδια που έχουν κάνει. Πρόκειται για Πρωτοχρονιάτικο Πρόγραμμα της ΕΡΤ με χρονολογία ηχογράφησης 1988. Δε λέω πρόσωπα...έτσι για να σας ιντριγκάρω λίγο.
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΙΛΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΟΠΩΣ ΕΞΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ,ΠΟΥ ¨ΝΤΥΝΟΥΝ¨ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΩ ΑΥΤΩΝ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΝΟΗΜΑΤΑ/ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ.ΣΥΝΗΘΩΣ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ,ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ,ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΞΕΡΟΥΜΕ.
ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ,ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ,Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ Η' ΣΥΧΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ!
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ!
Πρωτίστως θα θέλαμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ τόσο για την αποδοχή που δείξατε όλοι εσείς στην παρούσα ανάρτηση όσο και για τούτο σχόλιο που αφήσατε. Γενικά τα μουσικά μέρη και το τραγούδι είναι αναπόσπαστα στοιχεία της δραματουργίας και του θεάτρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θεατρικά έργα του ραδιοφώνου δεν περιλαμβάνουν πολλά μουσικά στοιχεία κι αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε θεατρική ραδιοφωνική διασκευή υπόκειται στον άτυπο νόμο «οικονομία χρόνου». Θα ήταν ευχής έργον αν γνωρίζαμε κάθε μουσική πληροφορία για όσα μουσικά θέματα καλύπτουν τα έργα που αναρτούμε, αλλά συνήθως δεν έχουμε στη διάθεση μας αυτά τα στοιχεία. Θαρρώ πως όποτε αξίζει κάποια ιδιαίτερη μνεία σε κάτι δεν παραλείπουμε να το αναφέρουμε.
Από το σημείο αυτό, για ακόμη μια φορά καλούμε εσάς να μοιραστείτε τις όποιες γνώσεις ή παρατηρήσεις έχετε επί των έργων που αναρτούμε. Κάθε τεκμηριωμένο σχόλιο ή παρατήρηση είναι δεκτές και φυσικά αμέσως θα πλουτίζουν τα κείμενά μας.
Με εκτίμηση