Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

Ζαν Πωλ Σαρτρ "Οι Αυτοτιμωρούμενοι της Αλτόνα"

Άλλο ένα πολύ σημαντικό θεατρικό έργο - κρίνοντας από τον συγγραφέα του και Γάλλο φιλόσοφο - δώρο του nikolaskoul. Κεραυνοβόλος και καίριος στις αναρτήσεις του, συμπληρώνει το μεγάλο αρχείο μας και με τον τρόπο αυτό θριαμβεύει το ρητό "η ισχύς εν τη ενώσει". Nikolaskoul , μας μοιράζεις απλώχερα το θησαυρό σου και έχεις κατακτήσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων των ραδιοθεατρόφιλων. Σε ευγνωμνούμε !
Ζαν Πωλ Σαρτρ "Οι Αυτοτιμωρούμενοι της Αλτόνα".
Το έργο ηχογραφήθηκε για την Ελληνική Ραδιοφωνία το 1961 σε μετάφραση Μανώλη Σκουλούδη, σκηνοθεσία Μήτσου Λυγίζου και μουσική επιμέλεια Αργυρώς Μεταξά.
Ακούγονται οι ηθοποιοί: Μάνος Κατράκης Κάκια Παναγιώτου, Τιτίκα Νικηφοράκη, Βασίλης Κανάκης, Στέλιος Βόκοβιτς, Κ. Παππάς, Γιώργος Μετσόλης και Γιώργος Πλούτης


Οι αυτοτιμωρούμενοι της Αλντόνα (Μ. Κατράκης)
Οι καταδικασμένοι της Αλντόνα (Α. Φιλιππίδης)




nikolaskoul

3 σχόλια:

  1. Η αξιοσέβαστη πόρνη του Ζαν Πωλ Σαρτρ

    Η Αξιοσέβαστη Πόρνη είναι ένα σύντομο θεατρικό έργο του Jean-Paul Sartre γραμμένο το 1946. Παρουσιάζει την ιστορία μιας πόρνης, σε μια ανήσυχη περίοδο της αμερικανικής ιστορίας, μια εποχή έντονων φυλετικών διακρίσεων. Το μονόπρακτο πραγματεύεται την απώλεια της ελευθερίας μέσα σε έναν σκληρό κόσμο, ένα θέμα που κυριαρχεί στη λογοτεχνική σταδιοδρομία του Sartre.
    http://rapidshare.com/files/279666010/AXIOSEBASTO_GYNAIO.mp3

    «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Ζαν Πωλ Σαρτρ (θεατρική ενσάρκωση του περίφημου δοκιμίου του «Το Είναι και το Μηδέν»),
    «Η ζωή ξεκινά από την άλλη πλευρά της απελπισίας»
    «Η ζωή δεν έχει κανένα νόημα εκτός αν της δώσουμε εμείς ένα»
    J. P. Sartre «Κόλαση είναι οι άλλοι»: από το ρόλο του Γκαρσέν
    Ο Γκαρσέν, δημοσιογράφος και διανοούμενος, η Ινές, μια ομοφυλόφιλη ταχυδρομική υπάλληλος και η Εστέλ, μια όμορφη μεγαλοαστή βρίσκονται κλεισμένοι σ’ ένα χώρο όπου δεν υπάρχουν παράθυρα, το φως δεν σβήνει ποτέ και ο ύπνος δεν τους κλείνει ποτέ τα βλέφαρα… Μια «δίκη» πρόκειται να εξελιχθεί αλλά ποιο είναι το έγκλημα και ποια η τιμωρία;
    Το «Κεκλεισμένων των Θυρών» θεωρείται η θεατρική ενσάρκωση του περίφημου δοκιμίου του Σαρτρ «Το Είναι και το Μηδέν». Ο Σαρτρ χρησιμοποιεί τις αλληλεπιδράσεις τριών ανθρώπων που βρίσκονται έγκλειστοι σε ένα δωμάτιο στην κόλαση, ως μία αλληγορία όχι του θανάτου, αλλά της ίδιας της ζωής. Η πασίγνωστη πια ατάκα του Γκαρσέν «Κόλαση είναι οι άλλοι» προς το τέλος του έργου, συνοψίζει τη δοκιμασία τους και εκφράζει περιεκτικά κάποιες βασικές πτυχές της σαρτρικής φιλοσοφίας.
    http://rapidshare.com/files/279677876/KEKLISMENWN_TWN_THIRWN.mp3

    Τα Χωριστά τραπέζια του μεγάλου βρετανού δραματουργού Terence Rattigan που πρωτοπαίχθηκε στο Λονδίνο το 1954. Μετά από δύο χρόνια μεταφέρθηκε στο Broadway και το 1958 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τη ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής Hecht-Hill-Lancaster
    Η ιστορία αφορά τις προβληματικές σχέσεις ενός ζευγαριού που συναντιέται μετά από καιρό σε ένα παραλιακό ξενοδοχείο στη νότια Αγγλία. Ο πρώην είναι αλκοολικός και έχει δεσμό με μια υπάλληλο του ξενοδοχείου και η πρώην αποτελεί τη γυναίκα που δεν μπορεί να ξεχάσει. Ταυτόχρονα ένα άβγαλτο και συνεσταλμένο κορίτσι και βρίσκεται κάτω από την αυστηρή προστασία της μητέρας της, γοητεύεται από τον πολλά χρόνια μεγαλύτερό της στρατηγό, ο οποίος συνέχεια αφηγείται ιστορίες από τον πόλεμο. Δυνατή, δραματική ταινία γύρω από τα πάθη των ερωτευμένων ανθρώπων και τα (αιώνια;) προβλήματα των ανθρωπίνων σχέσεων
    http://rapidshare.com/files/279468017/XORISTA_TRAPEZIA.mp3
    Ο Τέρενς Ράτιγκαν στις ελληνικές σκηνές
    Ο Τέρενς Ράτιγκαν, που υπήρξε το χαϊδεμένο παιδί της μεταπολεμικής κριτικής, στα τέλη της δεκαετίας του '60 θεωρήθηκε παρωχημένος. Τόσο οι κωμωδίες όσο και τα δράματά του μπήκαν στο περιθώριο. Αρκετά απ' αυτά τα κείμενα είχαν μεγάλη ανταπόκριση στην ελληνική σκηνή.

    Ανάμεσά τους η «Υπόθεση Ουίνσλοου» σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, το «Βαθιά, γαλάζια θάλασσα» με την Έλλη Λαμπέτη, τον Δημήτρη Χορν και τον Γιώργο Παπά, που επαναλήφθηκε αργότερα με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τη Νόνικα Γαληνέα, ο «Πρίγκηψ και η χορεύτρια» με τον Κώστα Μουσούρη και την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τα «Χωριστά τραπέζια» με τον Μάνο Κατράκη και την Ελσα Βεργή, κ.ά.

    Βαθιά, γαλάζια θάλασσα
    Για το θέατρο της Τετάρτης 1966
    Ελένη Χατζηαργύρη, Νάσος Κεδράκας, Ντόρα Βολανάκη, Λουίζα Ποδηματά, Σταύρος Ξενίδης, Νίκος Τζόγιας, Ανδρέας Μπάρκουλης, Βίκτωρ Παγουλάτος
    Κάνει απόπειρα αυτοκτονίας γιατί αισθάνεται προδομένη και εγκαταλελειμμένη από τον άνδρα που αγαπάει. Τον άνδρα που για χάρη του διέλυσε το γάμο της. Μπορεί όμως εκείνη να γυρίσει πίσω, να σβήσει ό,τι έζησε; Μπορεί να πάψει να θέλει τον εραστή της;
    http://rapidshare.com/files/279490172/BATHIA_GALAZIA_THALLASA.mp3

    nikolaskoul

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σας!
    http://blackorchidemovies.blogspot.com/2010/03/separate-tables-1958.html

    εδω μπορειτε να κατεβασετε την κινηματογραφικη διασκευη που εγινε απο το εργο (Separate tables-Χοριστα τραπεζια)το 1958 :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απίστευτο κείμενο, απίστευτες ερμηνείες από Κατράκη, Παναγιώτου και Νικηφοράκη. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

τα σχόλια σας

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.