ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ



~Παρασκευή 10/11/2017~

ΓΚΡΙΓΚΟΡΙ ΚΟΖΙΝΤΣΕΦ & ΛΕΟΝΙΝΤ ΤΡΑΟΥΜΠΕΡΓΚ
ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
Με συνοδεία ζωντανής μουσικής 

ΠΡΟΒΟΛΕΣ & ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ
(Novyy Vavilon, ΕΣΣΔ, 1929, 93)
Σκηνοθεσία, Σενάριο, Μοντάζ: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
Φωτογραφία: Αντρέι Μόσκβιν
Μουσική: Ντμίτρι Σοστακόβιτς
Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Γκούτμαν, Γιελένα Κουζμίνα, Αντρέι Κοστρίσκιν, Σεργκέι Γεράσιμοφ

Μία από τις πιο εμβληματικές ταινίες όλων των εποχών.
Στα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση.
Προβολή με ζωντανό μουσικό αυτοσχεδιασμό.
Οι Κόζιντσεφ και Τράουμπεργκ, τιμώντας την Παρισινή Κομμούνα, γυρνούν μια πρωτοποριακή ταινία, τόσο ως προς τη μορφή όσο και ως προς το περιεχόμενό της. Με εργαλείο το διαλεκτικό μοντάζ (μοντάζ ιδεών), που εισήγαγε στην τέχνη του κινηματογράφου η σοβιετική πρωτοπορία, ξεπερνώντας το αφηγηματικό μοντάζ που κυριαρχούσε έως τότε, χρησιμοποιώντας εξπρεσιονιστικά στοιχεία και νέες ανακαλύψεις της σοβιετικής πρωτοπορίας της περιόδου, οι δυο σκηνοθέτες μελετούν το ιστορικό φαινόμενο, την πρώτη εργατική επανάσταση στην Ιστορία, απελευθερωμένοι από αφηγηματικές και αναπαραστατικές αγκυλώσεις.
Η προβολή θα πραγματοποιηθεί με συνοδεία ζωντανής μουσικής. Ο Γιάννης Ξαρχάκος και ο Socos στις ηλεκτρικές κιθάρες και ο Ντίνος Ξαρχάκος στα τύμπανα θα αναζητήσουν με τους αυτοσχεδιασμούς τους το νήμα που συνδέει το φιλμικό αριστούργημα των δύο σοβιετικών πρωτοπόρων με το σήμερα.
* Η ταινία θα προβληθεί την ίδια μέρα στον χώρο της Κόντρας στη Θεσσαλονίκη με την πρωτότυπη μουσική της υπόκρουση σε σύνθεση Ντμίτρι Σοστακόβιτς.


  
Παρασκευές στις 8:30 μμ | Είσοδος ελεύθερη

Αγαθουπόλεως 65 & Αχαρνών, Αθήνα | Ιουστινιανού 24, Θεσσαλονίκη



Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

ΤΑ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΣΑΣ ΜΑΓΔΑΣ ΤΟΥ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΕΙΖΟΝ



Υπόθεση: Ο αστυνομικός συντάκτης Smithy γνωρίζεται σε ένα μπαρ με μια κυρία κάποιας ηλικίας η οποία συστήνεται ως κόμισσα Μάγδα πρώην αρχικατάσκοπος. Στη συζήτηση που έχουν αναφέρει πως έχει γράψει τα απομνημονεύματα της από την εποχή της έντονης δράσης της στον Β΄Π.Π. και ζητά να τα πουλήσει σε κάποιον εκδότη εφημερίδας γιατί τα οικονομικά της είναι άθλια. 
Ο Smithy μεταφέρει όλα αυτά στον Christopher Blaze δίνοντας του και το πρώτο κεφάλαιο των απομνημονευμάτων της κόμισσας για να εκτιμήσει την αξία του έργου της. Η πρώτη συνάντηση του Blaze με την κόμισσα Μάγδα δεν καταλήγει σε συμφωνία και δίνουν ραντεβού για την επόμενη μέρα. 
Όμως μετά την αποχώρηση της τα γραφεία της εφημερίδας επισκέπτεται ο κύριος Gerlitz ....

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κώστας Τύμβιος, Βούλα Πελεκάνου, Όλγα Ποταμίτου, Ανδρέας Μούστρας, Ξένια Αρτεμίου, Ανδρέας Μαυρομάτης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Σπύρος Σταυρινίδης, Έλλη Κυριακίδου.


Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ



Υπόθεση: Κατοχή. Η Μαργαρίτα, κόρη καλής οικογένειας που έχει ξεπέσει οικονομικά, τελειώνει τις σπουδές της και γυρίζει στην πόλη της. Η οικογένειά της την βοηθάει να βρει δουλειά και να εκμεταλλευτεί την καλοσύνη και τις ικανότητές της για να ανέβει και πάλι κοινωνικά. Στο πρόσωπό της ο καθένας θέλει να δει να πραγματώνεται ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει πράξη αυτός. Τα πράγματα θα γίνουν πολύ δύσκολα, όταν γίνει μέλος της εθνικής αντίστασης, ενώ η οικογένειά της τάχει καλά με το γερμανόφιλο καθεστώς. Οι συνθήκες θα την αναδείξουν σε πραγματική ηρωίδα. 

Η θεατρική παράσταση «ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ», ανέβηκε για πρώτη φορά στις 3 Μαρτίου 1967 στο θέατρο «ΒΕΑΚΗ» από το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» του ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ. Το έργο διασκεύασε ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ από το διήγημα του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΗ «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ» και ανέβηκε στο θέατρο «ΑΛΦΑ» στις 23 Νοεμβρίου του 1971. Επίσης, μεταδόθηκε από την ΕΡΤ στα πλαίσια της εκπομπής "Το θέατρο της Δευτέρας"

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μάχη Σειράκου Καζαμία, Δέσποινα Μπεμπεδέλη, Πατρίσια Πετεμερίδου, Βάνια Κωνσταντίνου, Μάρω Καυκαρίδου, Θεόδουλος Μωρέας, Γιώργος Ζένιος, Χρήστος Παπαδόπουλος, Χρήστος Ελευθεριάδης, Τάσος Τεντελές, Κώστας Τύμβιος, Αντρι Αλεξάνδρου, Ανδρέας Ζεμπίλας.





ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΗ «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ»
Βρισκόμαστε στην υπό Γερμανική Κατοχή Ελλάδα. Στον σταθμό τραίνου μιας επαρχιακής πόλης οι γονείς και οι θείοι περιμένουν την ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ που μόλις έχει αποφοιτήσει από το ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ. Ένα μήνα μετά, η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ διορίζεται δασκάλα και παίρνει τον πρώτο της μισθό. Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ, μητέρα της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ, θέλει να κρατήσει τα χρήματα για να αγοράσουν ένα πιάνο που τόσο έχει στερηθεί. Λίγο αργότερα την επισκέπτεται ο ΘΕΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ και η γειτόνισσά της ΑΓΓΕΛΙΚΗ, η οποία της αποκαλύπτει ότι ο αδελφός της ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΤΟΥΡΝΑΣ κρύβεται από τους Γερμανούς. Η επίσκεψή της ενοχλεί τον ΘΕΙΟ ΠΕΡΙΚΛΗ, ο οποίος έχει αντίθετη άποψη για τον μισθό της ανιψιάς του και επιμένει ότι τα χρήματα πρέπει να δοθούν για τα καθημερινά έξοδα της οικογένειας. Η ΘΕΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ που έχει πουλήσει τα τελευταία της χρυσά κοσμήματα για να ολοκληρώσει τις σπουδές της η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, αρπάζει τα χρήματα και τα σκίζει αντιδρώντας έτσι στην χειραγώγηση της ανιψιάς της. Στο σχολείο που δουλεύει η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Μια μέρα την επισκέπτεται η ΑΓΓΕΛΙΚΗ που εκμυστηρεύεται ότι κάποιος αστυνομικός την παρακολουθεί. Επιπρόσθετα, κουβαλάει μαζί της προκηρύξεις κατά των Γερμανών. Ζητάει την βοήθεια της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ για να τις κρύψει στο σχολείο ώσπου να περάσει κάποιος άλλος να τις πάρει. Της υπενθυμίζει το ρόλο της ως εκπαιδευτικού αλλά εκείνη είναι σκεπτική. Μέρες μετά, ο ΘΕΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ βρίσκει στα βουνά την ΦΩΤΕΙΝΗ, ξαδέλφη της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ, κυνηγημένη και εξαντλημένη. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ αποφασίζει να σταματήσει να δουλεύει ώστε να μην μαλώνουν οι συγγενείς της για το ποιος θα πάρει το μισθό της. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ περνά από το σχολείο και συναντά την ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ που του δίνει τις προκηρύξεις. Προσπαθεί να την στρατολογήσει στον αγώνα ενάντια στους Γερμανούς εξαιτίας της σύλληψης της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ από τους Γερμανούς. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ δέχεται να τυπώνει προκηρύξεις στον πολύγραφο στο σπίτι της. Λίγο καιρό αργότερα, το ανακαλύπτουν οι συγγενείς της και προσπαθούν να τη σώσουν και ταυτόχρονα να σωθούν. Η ίδια δεν θα παραδεχτεί όσα της καταλογίζουν αλλά τελικά οι Γερμανοί την συλλαμβάνουν. Στην φυλακή, την επισκέπτονται οι συγγενείς της για να την πείσουν να προδώσει τους στρατολόγους της. Εκείνη, δεν το κάνει και τελικά οι .....

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΟΝΟΠΡΑΧΤΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ

Η Κωμωδία-τραγωδία, γράφεται το 1908 και δημοσιεύεται αρχικά στο περιοδικό Κρητική Στοά του Ηρακλείου, το 1909 με το ψευδώνυμο του συγγραφέα, Πέτρος Ψηλορείτης.

Εδώ ο Καζαντζάκης, αποκαλύπτει την αναζήτησή του της αλήθειας για το φαινόμενο ζωή-θάνατος.
Πραγματεύεται την αδυναμία της χριστιανικής ελπίδας να πραγματωθεί.
Κρίνει τη θέση του χριστιανικού δόγματος, σύμφωνα με την οποία, οι οπαδοί του οφείλουν να γνωρίζουν και να αναμένουν την μετά θάνατον κρίση για τον τρόπο με τον οποίο έζησαν.
Υπογραμμίζει τη διάψευση των εκκλησιαζομένων, εφόσον δεν πραγματοποιείται η αναμενόμενη κρίση.
Την αναμονή που υποδεικνύει ο χριστιανισμός, τη θεωρεί “Κωμωδία”, και την αναμονή των Χριστιανών, “Τραγωδία”.

Στο θεατρικό Κωμωδία, τραγωδία μονόπραχτη, αποκαλύπτονται οι απόψεις του Καζαντζάκη για τον Χριστιανισμό και την μεταθανάτια ζωή. Η απομάκρυνσή του από την Ελληνορθόδοξη πίστη και η γνώση του της θεωρίας του Charles Darwin, επηρεάζουν τη διαμόρφωση των πεποιθήσεών του για το αναπάντητο μυστήριο της μετά θάνατον, ζωής.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ντίνος Δουλγεράκης-Γέρος α΄, Θεόδωρος Σαρρής-Γέρος β΄, Ελένη Ζαφειρίου-Γριά, Γιώργος Κυρίτσης- Ασκητής, Γιώργος Μάζης-Εργατικός, Μαργαρίτα Ανθίδη- Νέα, Γιάννης Λαμπρόπουλος- Νέος, Τρύφων Καρατζάς-Άφρων, Χλόη Λιάσκου- Καλόγρια, Άννα Βενέτη-μαμά, Βάντα Καρακατσάνη-κορίτσι.



Ραδιοσκηνοθεσία: Κώστας Μπάκας
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Τενίδης
Επιμέλεια ήχων: Δόμνα Ακατογλίδου
Ρύθμιση ήχου: Νίκος Χανιώτης
Παραγωγή: Βίκυ Μουνδρέα

Επιμέλεια εκπομπής: Μάρα Καλούδη