Greek Radio-Theatre

για όσους αγαπούν το ραδιοφωνικό θέατρο



Όποιος έχει χρόνο και διάθεση θα μπορεί να συμμετέχει όσο και όταν μπορεί ........ η συνέχεια εδώ

Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ του William Gibson




Two for the Seesaw - 1962



Υπόθεση: Όσο η μοναξιά υπάρχει στην ζωή των ανθρώπων θα συνεχίζει να παίζει το παιχνίδι της μαζί τους! Ο Τζέρι και η Γκίτελ, δυο μοναχικά άτομα σε μια μεγαλούπολη, μπαίνουν σε αυτό το παιχνίδι. Στόχος τους να ανακαλύψουν ο ένας στο βλέμμα του άλλου πως δεν είναι μόνοι. Θα το καταφέρουν; Τι τους φέρνει κοντά; Ο έρωτας ή οι ταυτόσημες ανάγκες τους; Κι αν οι ανάγκες διαφοροποιηθούν; Θα συνεχίσουν να είναι μαζί;

Το «Παιχνίδι της μοναξιάς» παρουσίαστηκε για πρώτη φορά με πολλή μεγάλη στο Μπρόντγουεϊ το 1958 με τους Χένρι Φόντα και Ανν Μπάνκροφτ. Το έργο απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και είχε τέτοια επιτυχία που έγινε κινηματογραφική ταινία, με πρωταγωνιστές τον Ρόμπερτ Μίτσαμ και τη Σίρλεϊ ΜακΛέιν.

Χρονολογία Ηχογράφησης 15 Μαρτίου 1965
Πρώτη εκπομπή: 31 Μαρτίου 1965
Επαναληπτικές εκπομπές: 19 Αυγούστου 1970, 28 Μαίου 1976,18 Φεβρουαρίου 1996

Παίζουν οι ηθοποιοί: Πέτρος Φυσσούν, Ελένη Χατζηαργύρη.


Το παιχνίδι της μοναξιάς 

Καλή ακρόαση!

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

ΣΤΗΝ ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ ΄40 Αποσπάσματα από επιθεωρήσεις


Νούμερα και Επιθεωρήσεις που γράφτηκαν με αφορμή τον πόλεμο του 40 και ηχογραφήθηκαν στα στούντιο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ από το 1953 έως και τη δεκαετία του 1980.

Συγγραφείς: Α. Σακελλάριος, Δ. Γιαννουκάκης. Γ. Θίσβιος, Ο. Λάσκος, Μ. Τραϊφόρος
Μουσική επιμέλεια: Μ. Πλέσσας, Γ. Αθηναίος, Γ. Σπάρτακος, Θ. Σακελλαρίδης, Γ. Θεοδοσιάδης

Παίζουν οι ηθοποιοί: Τίτος Βανδής, Σοφία Βέμπο, Γιάννης Βογιατζής, Γιώργος Γαβριηλίδης, Γιάννης Γκιωνάκης, Μάκης Δεμίρης, Θεανώ Ιωαννίδου, Άννα Καλουτά, Νίκος Κικίλιας, Κώστας Χατζηχρήστος, Τιτίκα Στασινοπούλου, Βέτα προέδρου, Γιώργος Πάλλης και άλλοι



Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

ΚΑΤΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΤΟΥ ΝΤΑΡΙΟ ΜΑΡΤΙΝΙ

Dario G.Martini
Χρονολογία Ηχογράφησης, 4 Απριλίου 1983
Πρώτη εκπομπή: 11 Μαρτίου 1984
Επαναληπτικές εκπομπές: 23 Φεβρουαρίου 1997

ΤΕΧΝΙΚΟΣ Δημήτρης Πουλόπουλος,
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Νίκος Σκιαδάς,
ΠΑΡΑΓΩΓΗ Βίκη Μουνδρέα,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Νίκος Σκιαδάς,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Πάρης Θεοφανίδης,
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αλέκα Κατσέλη, Νίκος Γαλανός, Τάσος Χαλκιάς, Σπύρος Κωνσταντόπουλος, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Τάκης Ασημακόπουλος, Μάκης Πανώριος, Θάνος Κωτσόπουλος.




και τώρα …. παιχνίδι…
όποιος φίλος του blog επιθυμεί παρακαλείται να μας βρει στοιχεία για το σημερινό μας έργο (υπόθεση και ότι άλλο ο ίδιος νομίζει) και να μας τα στείλει με mail ή ως σχόλιο στην ανάρτηση.
Το κείμενο να είναι στα Ελληνικά (η ορθογραφία δεν θα βαθμωλωγοιθί)



Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

Ο ΕΜΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ ΤΟΥ Ουίλλιαμ Σαίξπηρ


Ο έμπορος της Βενετιάς 1960
Υπόθεση: Ο Μπασάνιο, ένας νεαρός από τη Βενετία, θέλει να ταξιδέψει στο Μπελμόντε για να πολιορκήσει την όμορφη και πλούσια κληρονόμο Πόρσια. Γι' αυτό ζητά βοήθεια από το φίλο του, τον έμπορο Αντόνιο, προκειμένου να του δώσει 3000 δουκάτα για τα έξοδα του ταξιδιού του για 3 μήνες. Καθώς όλα τα πλοία του Αντόνιο δεν έχουν ακόμα ολοκληρώσει τα ταξίδια τους στη θάλασσα, ζητά δάνειο από τον Εβραίο τοκογλύφο Σάιλοκ. Καθώς ο Αντόνιο είχε καταφερθεί εναντίον του, κακόβουλα ο Σάιλοκ προτείνει τον εξής όρο στο συμβόλαιο: αν ο έμπορος Αντόνιο αδυνατεί να ξοφλήσει το δάνειό του μέσα στον ορισμένο χρόνο, ο Σάιλοκ θα πάρει μια λίβρα σάρκας από οποιοδήποτε μέρος του σώματός του. Ο Αντόνιο, έκπληκτος από τη "γενναιοδωρία" του Σάιλοκ που δε ζητεί χρήματα ως αντάλλαγμα, αποδέχται τον όρο κι έτσι ο Μπασάνιο, μαζί με το φίλο του, Γκρατσιάνο, φεύγουν για το Μπελμόντε.

Στο Μπελμόντε, η Πόρσια πολιορκείται από μνηστήρες. Στη διαθήκη, όμως, που άφησε ο πατέρας της, έχει ως όρο ότι όλοι οι μνηστήρες θα πρέπει να διαλέξουν ένα από τρία κουτιά: ένα χρυσό, ένα ασημένιο κι ένα από μολύβι. Ένα από τα τρία περιέχει ένα μικρό πορτρέτο της Πόρσια κι αυτός που θα το βρει θα την κερδίσει. Μετά από δυο αποτυχημένες προσπάθειες από τους Πρίγκιπες του Μαρόκου και της Αραγωνίας, ο Μπασάνιο διαλέγει το μολυβένιο κουτί και κερδίζει την Πόρσια. Τα άλλα δυο κουτιά περιέχουν περιπαικτικούς στίχους: από εδώ προέρχεται κι η γνωστή φράση "Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός".

Στη Βενετία, μαθαίνεται πως όλα τα καράβια του έμπορου Αντόνιο έχουν χαθεί στη θάλασσα κι έτσι αδυνατεί να ξεπληρώσει το δάνειο. Ο Σάιλοκ βάζει να συλλάβουν τον Αντόνιο, αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση από τους Χριστιανούς, καθώς η κόρη του, Τζέσικα, κλέφτηκε με το νεαρό Λορέντζο κι έγινε Χριστιανή. Τα νέα φτάνουν στο Μπελμόντε, όπου οι δυο νιόπαντροι φίλοι, Μπασάνιο και Γκρατσιάνο, επιστρέφουν εσπευσμένα στη Βενετία, ενώ οι σύζυγοί τους, Πόρσια και Νερίσσα, αποφασίζουν να συμβουλευτούν το δικηγόρο Μπελάριο, ξάδερφο της Πόρσια στην Πάδοβα.

Η δραματική κορύφωση του έργου πραγματοποείται στο δικαστήριο του Δόγη της Βενετίας. Ο Αντόνιο προσφέρεται να αποζημιώσει το Σάιλοκ με τα διπλά χρήματα (6000 δουκάτα), αλλά ο τοκογλύφος επιμένει κι απαιτεί μια λίβρα σάρκας από τον έμπορο. Ο Δούκας συμβουλεύεται τον Μπαλτάσαρ, έναν νεαρό μελετητή του νόμου, που έχει καταφτάσει με το βοηθό του, που δεν είναι παρά η Πόρσια κι η Νερίσα μεταμφιεσμένες. Η Πόρσια ζητά από το Σάιλοκ να δείξει έλεος, αλλά εκείνος αρνείται, οπότε το δικαστήριο του επιτρέπει να πάρει αυτό που ζητά από τον Αντόνιο.

Την τελευταία στιγμή, η Πόρσια αναδεικνύει μια λεπτομέρεια: ο όρος έλεγε να αφαιρεθεί μια λίβρα σάρκας, άρα όχι αίμα. Αν ο Σάιλοκ έχυνε αίμα του Αντόνιο, όλη η περιουσία του θα κατασχόταν. Ηττημένος, ο Σάιλοκ αποδέχεται την πληρωμή του με χρήματα, αλλά η Πόρσια αναφέρει ότι η περιουσία του πρέπει να κατασχεθεί, μισή από την κυβέρνηση και μισή από τον έμπορο Αντόνιο, επειδή αποπειράθηκε να αφαιρέσει τη ζωή ενός πολίτη. Ο Δούκας χαρίζει τη ζωή στο Σάιλοκ κι ο Αντόνιο παραχωρεί το μερίδιό του στο Λορέντζο και τη Τζέσικα, ενώ με παρέμβασή του, ο Δούκας υπόσχεται να παραχωρήσει το μισό της περιουσίας του στο Σάιλοκ, αν γίνει Χριστιανός.

Ο Μπασάνιο δεν αναγνωρίζει τη μεταμφιεσμένη σύζυγό του και δέχεται να της προσφέρει ένα δώρο. Ο "Μπαλτάζαρ" ζητά τα γάντια και το δαχτυλίδι του κι εκείνος απρόθυμα τα δίνει, καθώς είχε υποσχεθεί στην Πόρσια να μην τα αποχωριστεί ποτέ. Όταν γυρίζουν στο Μπελμόντε, ταλαιπωρούν τους συζύγους τους, αλλά τελικά τους αποκαλύπτουν τη μεταμφίεσή τους. Όλοι καταλήγουν ευτυχισμένοι, εκτός από το Σάιλοκ, καθώς ο Αντόνιο τελικά μαθαίνει ότι τα πλοία του δε βυθίστηκαν και γύρισαν στη Βενετία.

Για το ραδιόφωνο:
Χρονολογία Ηχογράφησης 16 Σεπτεμβρίου 1968
Πρώτη εκπομπή: 30 Δεκεμβρίου 1968
Επαναληπτικές εκπομπές: 11 Δεκεμβρίου 1972
Παίζουν οι ηθοποιοί: Χρήστος Δοξαράς, Κωστής Λειβαδέας, Γιώργος Μούτσιος, Γιώργος Σαλάχας, Νάσος Χριστογιαννόπουλος, Σπύρος Κωνσταντόπουλος, Ανδρέας Μπάρκουλης, Βιβέτα Τσιούνη, Ευάγγελος Λίτσιος, Ανθή Καρυοφύλλη, Λιάκος Χριστογιαννόπουλος, Βασίλης Παπανίκας, Μιχάλης Μαραγκάκης, Τρύφων Καρατζάς, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Γιώργος Νέζος, Δημήτρης Βεάκης, Κώστας Μπιλίρης.
http://www.isobitis.com/theatro/theatro189.mp3

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΝΕΙΑΤΑ ΤΟΥ Λαντισλάους Φεντόρ





Ladislas Fodor – 1936 – Girls Dormitory


Υπόθεση: Ο Dr. Stephen Dominick είναι γνωστός συγγραφέας αλλά και διευθυντής σε ένα Γερμανικό σχολείο Θηλέων. Είναι μάλιστα και πολύ δημοφιλής στις μαθήτριες και ιδιαίτερα της τελευταίας τάξης. Όταν η Professor Augusta Wimmer βρίσκει ένα ανυπόγραφο ερωτικό γράμμα που αναφέρεται στον Dr. Stephen προκαλεί μεγάλη αναστάτωση απαιτώντας να βρεθεί η άγνωστη συντάκτης της επιστολής. Η έρευνα οδηγεί στην 19χρονη Γαλλίδα μαθήτρια Marie Claudel. Η Marie αρχικά αρνείται ότι το γράμμα είναι δικό της αλλά στην συνέχεια εκμυστηρεύεται στον Dr. Stephen τα αισθήματα της γι΄αυτόν. Τι μπορεί όμως να γίνει από δω και πέρα που και η Augusta έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Dr. Stephen αλλά και οι αρχές του σχολείου απαγορεύουν οποιαδήποτε σχέση ή οικειότητα των μαθητριών με τους καθηγητές τους;

Χρονολογία Ηχογράφησης 16 Μαίου 1973
Πρώτη εκπομπή: 5 Ιουλίου 1976

ΤΕΧΝΙΚΟΣ Ζαφείρης Χολέβας,
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Γιώργος Φουρνιάδης,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Νανά Σάββα,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γιώργος Ιορδανίδης.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Νανά Σκιαδά, Αντώνης Θεοδωρακόπουλος, Διονύσιος Καλός, Μιράντα Οικονομίδου, Αλέκος Πέτσος, Γιάννα Κούρου, Ντίνος Σταυρίδης, Κατερίνα Σαγιά, Ολυμπία Τολίκα, Χρήστος Πάρλας, Στέλιος Καπάτος, Ζαφείρης Κατραμάδας, Σοφία Λάπου, Σταύρος Παπαδόπουλος.

http://www.isobitis.com/theatro/theatro172.mp3

Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ του Αλφρέ ντε Μυσέ


Αγαπητοί φίλοι του Θεάτρου στο Ραδιόφωνο, γεια σας.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη θεατρική γραφή ενός Γάλλου ρομαντικού συγγραφέα και ποιητή, του Αλφρέ ντε Μυσέ, μέσα από το ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ.

Έργο ρομαντικό το οποίο ο Ντε Μυσέ έγραψε την εποχή, που η δική του σχέση με την Γεωργία Σάνδη αντιμετώπιζε πολύ σοβαρή κρίση και γι' αυτό αντανακλώνται μέσα στο έργο του οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί του για τις σχέσεις των δύο φύλων. Μια κωμωδία για τον έρωτα και τα πάθη του. Για το γλυκό ξεγέλασμα της καρδιάς, που στήνει στους ανθρώπους ανά τους αιώνες υπέροχα και συνάμα οδυνηρά παιχνίδια, υφαίνοντας τη μοίρα τους. Ένα έργο-διαμάντι του ευρωπαϊκού δραματολογίου. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1834.

Η υπόθεση: Ο ίδιος ο συγγραφέας επιστρέφοντας ένα βράδυ στο σπίτι του, αρχ'ιζει να διαβάζει το πρόσφατα ολοκληρωμένο έργο του. Μέσα στο σκοτάδι, σαν από μαγεία, ζωντανεύουν τα πρόσωπα του έργου δηλαδή οι δύο νέοι που πρόκειται να παντρευτούν, ο βαρόνος πατέρας μα και ταυτόχρονα θείος, οι δύο κληρικοί που προλαβαίνουν και να τρώνε, και να μιλάνε και να πίνουν καθώς και η αθώα χωριατοπούλα Ροζέτ.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μιχάλης Μπαλής, Θεόδωρος Ζηζίκος, Όλια Λασκαρίδου, Λουκιανός Ροζάν, Ρίτα Μουσούρη, Γιάννης Λιακάκος , Σταύρος Ξενίδης, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Πέτρος Φυσσούν, Καίτη Τριανταφύλλου

Η ραδιοσκηνοθεσία είναι του Ίωνος Νταϊφά και ηχογράφηση έγινε το 1970.*Το ηχητικό αρχείο είναι από μετάδοση του ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ*Η αφίσα είναι από την παράσταση του ΚΘΒΕ*Οι πληροφορίες για το έργο αντλήθηκαν από τον τύπο της εποχής που το έργο ανέβηκε στο ΚΘΒΕ καθώς και από το αρχείο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Δεν παίζουν με τον έρωτα



"Όταν τρώει κανείς εκλεκτά φαγητά και πίνει εκλεκτότερα ακόμα κρασιά, τότε -μα την πίστη μου- γίνεται χριστιανικότατος και πανάγαθος. Μπορεί να συγχωρήσει χωρίς καμιά δυσκολία και τον χειρότερο εχθρό του." Αλφρέ ντε Μισέ Αλιεύσαμε αυτή τη φράση του συγγραφέα και "μα την πίστη "μας ταιριάζει γάντι στους δύο κληρικούς του έργου.

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΑΡΝΟΛΝΤ ΟΥΕΣΚΕΡ





Arnold Wesker - Chips with Everything
Το σημερινό μας έργο, είναι ένα έργο – κραυγή, που αν και γραμμένο είκοσι χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, απηχεί ξεκάθαρα κι έξυπνα το αντιπολεμικό κλίμα. Ο συγγραφέας, έχοντας και ο ίδιος την εμπειρία του στρατού, δημιούργησε ένα κείμενο κόντρα στο κατεστημένο, που εκφράζει καταστάσεις και γεγονότα μέσα από μία άλλη οπτική γωνία. Το έργο μας είναι ταυτόχρονα ευαίσθητο και σκληρό, ανθρώπινο κι απάνθρωπο. Ένα έργο άκρως ρεαλιστικό που διεισδύει βαθειά στην ανθρώπινη ψυχολογία. Το «Πατατάκια για όλες τις ώρες» βρήκε τεράστια απήχηση κατά τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, που επικρατούσε έντονη φιλειρηνική διάθεση.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Έχει έρθει η ώρα να καταταγούν στο στρατό και να υπηρετήσουν τη πατρίδα. Νέοι άντρες που αποτελούν μία ομάδα. Νέοι άνθρωποι με διαφορετικό παρελθόν, διαφορετικές εμπειρίες κι άλλες καταβολές. Πρέπει να συνυπάρξουν και να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα ,τις ίδιες εντολές και τους ίδιους νόμους. Και τότε το απροσδόκητο. Ένας από τους στρατιώτες, ο εκλεκτός λόγω καταγωγής και μόρφωσης, δεν αντέχει άλλο. Σπάει. Επαναστατεί… Και τότε…

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ – ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: Χρήστος Ζωιόπουλος
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Έλλη Σολωμονίδη
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λεωνίδας Τριβιζάς
ΠΑΙΖΟΥΝ: Σπύρος Καλογήρου, Νικήτας Τσακίρογλου, Νάσος Κεδράκας, Γίωργος Μιχαλακόπουλος, Γιώργος Μάζης, Σπύρος Κωνσταντόπουλος, Σπύρος Μπιρμπίλης, Νίκος Διονυσόπουλος, Γιώργος Τζώρτζης, Θεόδωρος Ντόβας, Λάζος Τερζάς, Βασίλης Μητσάκης, Γιώργος Μετσόλης, Φάνης Χήνας, Βασίλης Μαλούχος
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρα και 43 λεπτά
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1964 (12 Αυγούστου)


ΛΙΓΑ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ

Η σημερινή ηχογράφηση έγινε μόλις δύο χρόνια μετά τη συγγραφή του έργου από τον Ουέσκερ (1962), κι αυτό δηλώνει και τα γρήγορα αντανακλαστικά της τότε διεύθυνσης της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, αλλά και το ενδιαφέρον περιεχόμενό του. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως το έργο αγαπήθηκε πολύ από το ελληνικό κοινό, όταν ανέβηκε μετά τη δικτατορία από τον Γιώργο Μεσσάλα με τον τίτλο Πατατάκια. Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η επιτυχία του, που κάποια χρόνια αργότερα γυρίστηκε από το Θέατρο της Δευτέρας σε σκηνοθεσία πάλι του Γιώργου Μεσσάλα.




Ο Άρνολντ Ουέσκερ είναι Άγγλος θεατρικός συγγραφέας της μεταπολεμικής γενιάς που γεφυρώνει τον ρεαλισμό του Όσμπορν με τον αντιρεαλισμό του Πίντερ. Γεννήθηκε το 1932. Τα πλανόδια νεανικά του χρόνια κι η επαφή του με το λαό προσέφεραν μια γνήσια πρώτη ύλη στην παραγωγή του και κέρδισαν εύκολα το κοινό του Λονδίνου. Απ’ τον θίασο του Ρόγιαλ Κωρτ παρουσιάστηκε η τριλογία του Κοτόσουπα με κριθάρι, Ρίζες και Μιλάω για την Ιερουσαλήμ, χρονικό της μικροαστικής τάξης, στα πριν και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο χρόνια, με λαϊκή θυμοσοφία κ’ ιδεολογική πίκρα (1058-60). Σάτιρα του κατεστημένου, σε μιλιταριστικό πλαίσιο, αποτελεί το Παντού πατατάκια - Πατατάκια για όλες τις ώρες (1962) και στην Κουζίνα (1959). Άλλα του έργα: Τέσσερις εποχές, Η χρυσή τους πολιτεία, Οι Φίλοι, Οι γέροι, Γαμήλια γιορτή, Κάριτας (1981), μια διασκευή του Έμπορου της Βενετίας. Συνολικά έχει γράψει 42 θεατρικά έργα, 4 συλλογές διηγημάτων, 2 συλλογές δοκιμίων, ένα βιβλίο για παιδιά, ποιητικές συλλογές, ενώ έχει ασχοληθεί και με την δημοσιογραφία. Το συγγραφικό του έργο έχει μεταφραστεί σε παραπάνω από 17 γλώσσες, ενώ τα έργα του παίζονται παγκοσμίως.

Για το έργο και το κείμενο ευχαριστούμε πολύ τονNikosPs

Το έργο ΕΔΩ

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΚΟΥΤΟΡΝΙΘΙ του Garson Kanin



(Born Yesterday - 1946)

Το έργο γραμμένο μετά τον πόλεμο (1946), είναι μια σάτιρα των ηθών της πολιτικής ζωής των Η.Π.Α.
Ένα αμόρφωτο και άπραγο κορίτσι, φιλενάδα ενός αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, "ανατίθεται" από τον φίλο της, σε κάποιον για να εκπαιδευτεί. Το αποτέλεσμα είναι τόσο θετικό που τελικά το κορίτσι γίνεται τόσο έξυπνο και σοφό, ώστε να μπορεί να ελέγχει απόλυτα το περιβάλλον του.

Στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε με διάφορους τίτλους (πρωτότυπος τίτλος "Γεννημένη Χθες") : "Έξυπνοι και κουτοί - 1947", " Ο λαός εκπαιδεύεται", και σε ελεύθερη διασκευή από τον Ι. Καμπανέλλη "Ένα κουτό κορίτσι", "Η Παναγία των δολαρίων".
Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1950, (Born Yesterday,) χαρίζοντας το πρώτο Α' Όσκαρ ερμηνείας στην Judy Holliday, και το 1994 ("Θηλυκό μυαλό") με τον John Goodman και την Melanie Griffith.

"Νομίζω ότι το θέμα είναι τόσο αιώνιο και παλιό, ότι και ο μύθος του Πυγμαλίωνα που την ενέπνευσε. Από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας πολλές φορές αυτός ο μύθος, αρχέτυπος, εντάσσεται μέσα στην εποχή και γίνεται το κλειδί που πάνω του τονίζεται μια νέα μουσική. Από τους Λατίνους ως το "Σχολείο γυναικών" του Μολιέρου, από την "Στρίγγλα" του Σαίξπηρ ως τον "Πυγμαλίωνα" του Σω, από την "Γαλατεία" του Σπύρου Βασιλειάδη ως τον Σαριντού και τον Κάνιν, το θέμα εκδηλώνεται πότε με σοφία, πότε με αφέλεια διερευνώντας το πρόβλημα της μεταμόρφωσης του ατόμου μέσα από κάποιες διαδικασίες ένταξής του σ' ένα ορισμένο περιβάλλον.
..................
Ο Κάνιν ουσιαστικά διασκευάζει τον Σω ελεύθερα, αλλά πιστά ως ένα σημείο, μόνο που είναι υποχρεομένος να κινηθεί μέσα στους κανόνες του αμερικανικού συνταγολογίου και κάνει νερά υποκύπτοντας σ' ένα αντιδραστικό ρομαντισμό."
- Κ. Γεωργουσόπουλος - ΤΟ ΒΗΜΑ 1977

"........
Ωσάν ο τύπος του μεγαλοβιομηχάνου που εξαγοράζει βουλευτάς και του βουλευτού που εξαγοράζεται από μεγαλοβημιοχάνους να ήταν άγνωστος στα αγνά μας χώματα! Μα δεν είναι πολύ καιρός που ο τύπος απεκάλυψε καναδυό παρόμοια σκάνδαλα. Οι δε παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν και άλλες δέκα τουλάχιστον βρομοδουλειές που, άγνωστο γιατί, δεν απεκαλύθφησαν ακόμα.
Αν λοιπόν αλλάζαμε μόνον τα ονόματα και τον τόπο δράσεως του "Έξυπνοι και Κουτοί" επί το ελληνικότερον, ο πληροφορούμενος θεατής θα είχε την εντύπωση πως τα επί σκηνής συμβαίνουν στην σημερινή Αθήνα και όχι στην Ουάσιγκτων.
.........
Από την πλευρά της θέσεώς του, το έργο του Κάνιν, χωρίς να είναι αριστούργημα, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Το φαινόμενον ενός σάπιου πολιτικο-οικονομικού κόσμου που εκπορνεύει το αγνό αίσθημα της Δημοκρατίας στα ιδιοτελή του συμφέροντα, είναι όλων των λαών και των εποχών."
- Μ. Καραγάτσης - ΒΡΑΔΥΝΗ 1947


ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ:
Αφηγητής .... Μάκης Ρευματάς
Paul Verrall .... Γιώργος Τσιτσόπουλος
Helen .... Κατερίνα Μπόμπου
Eddie Brock .... Χρήστος Κωνσταντόπουλος
Υποδιευθυντής .... Δημήτρης Κοντογιάννης
Harry Brock .... Βασίλης Κανάκης
Eddie Devery .... Χρήστος Δοξαράς
Norval Hedges .... Κώστας Σαντοριναίος
Mrs. Hedges .... Λούλα Ιωαννίδου
Ένας μικρός .... Κώστας Φραγκόπουλος
Billie Dawn .... Ελένη Ανουσάκη

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ζώη Γιακουμή
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ/ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λάμπρος Κωστόπουλος

ηχογράφηση 1972



* Ο Garson Kanin (1912 - 1999), συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της χρυσής εποχής του Χόλλυγουντ (A Double Life - 1947 , Adam's Rib - 1949, Pat and Mike - 1952) τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, για το Τhe True Glory (1946). Μετέφερε στο θέατρο και στον κινηματογράφο το "Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ".
 
 
Για το έργο και το κείμενο ευχαριστούμε πολύ τον ΓΧ από την Θεσ/κη.

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011

Νέες μειωμένες τιμές στο Εθνικό Θέατρο


07/10/2011

Εισιτήρια από 10€

Το Εθνικό Θέατρο έχοντας εδραιώσει μια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό του και θεωρώντας τον πολιτισμό αντίδοτο και διέξοδο από την κρίση προχωράει σε νέα μείωση των τιμών του!
Καθιερώνει γενική είσοδο 10€ για παιδιά και ενήλικες στην Παιδική μας Σκηνή, επεκτείνει την μειωμένη τιμή των 13€ που ίσχυε κάθε Πέμπτη και στις απογευματινές παραστάσεις της Τετάρτης, διατηρεί τον Μήνα Θεάτρου για νέους με είσοδο 10€ και μειώνει τις τιμές και στη Νέα και στην Κεντρική Σκηνή ενώ διατηρεί τις ειδικές τιμές του για φοιτητές, ανέργους, πολύτεκνους κ.α.

Αναλυτικότερα:

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
21€, 18€, 15€, 13€ (Φοιτητικό), 10€, 5€ (Κάρτα ανέργων ή μεταναστών)
Κάθε Πέμπτη και Τετάρτη απογευματινή γενική είσοδος 13€

ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»
16€, 13€ (Φοιτητικό), 5€ (Κάρτα ανέργων ή μεταναστών)
Κάθε Πέμπτη γενική είσοδος 13€

ΘΕΑΤΡΟ REX
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»
Γενική είσοδος για παιδιά και ενήλικες 10€


Μήνας Θεάτρου για νέους
Ο Νοέμβριος είναι και φέτος ο Μήνας Θεάτρου για νέους έως 23 ετών που μπορούν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου με είσοδο μόλις 10€.

Παράλληλα συνεχίζεται η διάθεση των συνδρομητικών μας καρτών με επιπλέον μειωμένες τιμές και εξαιρετικά προνόμια!

ΤΥΠΟΣ Α ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 1000€
ΤΥΠΟΣ Β ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 155€
ΤΥΠΟΣ Γ 7 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 110€
ΤΥΠΟΣ Δ 5 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 80€
ΤΥΠΟΣ Β ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 110€
ΤΥΠΟΣ Γ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ 7 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 80€
ΤΥΠΟΣ Δ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ 5 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 60€


Τηλέφωνα ταμείων: 210 2588173, 2105288170-1

http://www.n-t.gr/el/news/?nid=998

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΜΙΑΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑΣ της Καρίνας Ιωαννίδου



Σύμφωνα με τα λόγια της συγγραφέως: «το έργο αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη κατηγορία υπαλλήλων που λειτουργούν με γραφειοκρατικά πρότυπα.
Φανταστικός χώρος δράσης του έργου ένας οργανισμός Χ και ήρωες του οι υπάλληλοι αυτού του οργανισμού,οι οποίοι από την αναπάντεχη τροπή που παίρνουν τα πράγματα και τη μυστηριώδη εξαφάνιση μιας σφραγίδας, σύμβολο του χαρτοβασλείου τους ,οδηγούνται ανυποψίαστοι στον αυτοεγκλωβισμό και καταλήγουν σε πράξεις απελπισίας και παραλογισμού.
Αφορμή για την περιπέτεια είναι μια σφραγίδα, που λειτουργεί στο έργο συμβολικά ,οι αιτίες όμως εστιάζονται γύρω από τον πολύμορφο και αδηφάγο δράκο της γραφειοκρατίας που καιροφυλακτεί σε κάθε μας κίνηση, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να δράσει. Του τείνουμε μια αίτηση και μας τυλίγει σε μια κόλλα χαρτί και μέσα στην καθημερινή μας αγωνία να κερδίσουμε το παιχνίδι της ζωής βρισκόμαστε βουτηγμένοι έως το λαιμό σε σωρούς εγγράφων που μας καθιστούν αιχμάλωτους της σφραγίδας , η οποία πιστοποιεί την εγκυρότητά τους. Και αναρωτιέται κανείς εάν μέσα σε μια τέτοια κοινωνία ,με το δράκο της γραφειοκρατίας, σκοτεινή σκιά πίσω μας, θα βρεθεί ένας Λανσελότος να μας απαλλάξει από την απειλή του».

«Η περιπέτεια μιας σφραγιδας»παρουσιαστηκε από το θεατρικό τμήμα του Εργαστηρίου του Δήμου Σταυρούπολης το 1985 .Το έργο βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Ιθακης 1985 με το πρώτο βραβειο θεατρικού κειμένου.

Για το ραδιόφωνο:
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΒΒΑΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΗΤΑΣ,
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΙΚΗ ΜΟΥΝΔΡΕΑ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΥΔΗΣ,
Παίζουν οι ηθοποιοί: ΜΑΝΩΛΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ, ΧΑΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΠΕΡΙΔΗΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΟΤΣΙΡΗΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΙΜΙΛΙΑ ΥΨΗΛΑΝΤΗ.

Η ηχογράφηση έγινε το 1986.

Η Καρινα Ιωαννιδου γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Η ζωή της είναι συνυφασμένη με το θέατρο. Εργάζεται στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του Κ.Θ.Β.Ε., γράφει θέατρο και έργα της έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Κύπρο. Με σπουδές συγγραφής θεατρικών έργων στην Αγγλία, έχει δώσει από το 1985 έως σήμερα έργα για ενήλικες και παιδιά, διασκευές κ.α. Από το 1996 έχει “ταυτιστεί” με το Θέατρο “25ης Μαρτίου” που ίδρυσε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Γρηγόρης Μήττας και τη μετεξέλιξή του, το “Θέατρο Φλέμιγκ”. Έργα της έχουν παρουσιαστεί από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, από το Κρατικό Ραδιόφωνο στο πλαίσιο της εκπομπής “θεατρικές βραδιές”, από το Θέατρο της Λεμεσού στην Κύπρο, από το Θέατρο της 25ης Μαρτίου, από το Θέατρο Φλέμιγκ, από το Δημοτικό Θέατρο Σταυρούπολης, από το Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς. Συμμετείχε με έργα της στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας στη Θεσσαλονίκη και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Βαφοπούλειου Πνευματικού Ιδρύματος.

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

ΑΡΧΙΣΙΔΗΡΟΥΡΓΟΣ του Ζωρζ Ονέ


Υπόθεση: Η πληγωμένη περηφάνια της Κλαίρης και η ανάγκη για ένα πλούσιο γάμο που θα αποτρέψει την καταστροφή της οικογένειάς της, την κάνουν να προσέξει το διακριτικό έρωτα του Φίλιππου και να δεχτεί να γίνει γυναίκα του, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποδεχτεί την πιθανότητα να αγαπήσει εκείνον που αποκαλούσε "σιδερά". Η αλήθεια αποκαλύπτεται στο Φίλιππο μόλις την πρώτη νύχτα του γάμου. Η ψυχρότητα και ο κυνισμός της Κλαίρης τον κλονίζουν, αποφασίζει όμως να αντιμετωπίσει τον εγωισμό της νεαρής γυναίκας του και να καταφέρει να την κερδίσει με τον καιρό. Έτσι εξακολουθεί να την φροντίζει και να της συμπαραστέκεται στις δύσκολες στιγμές, έχοντας ωστόσο εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια στενότερης επικοινωνίας μαζί της. Αυτή ακριβώς η αξιοπρεπής και σταθερή συμπεριφορά του, κάνουν σιγά-σιγά την Κλαίρη να τον εκτιμήσει, να τον ζηλέψει και, τελικά, να τον αγαπήσει βαθιά. Όσο μάλιστα ο Φίλιππος συνεχίζει να την αγνοεί, αυτή η αγάπη της μετατρέπεται σε παράφορο και ασυγκράτητο έρωτα.

Για το ραδιόφωνο: Χρονολογία Ηχογράφησης 12 Νοεμβρίου 1972

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΣΑΛΒΑΡΛΗ,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΝΝΥ ΣΤΑΜΑΤΑ,
Παίζουν οι ηθοποιοί: ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΝΤΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΛΟΥΙΖΑ ΠΟΔΗΜΑΤΑ, ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ, ΒΥΡΩΝ ΣΕΡΡΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΝΙΔΑΣ, ΒΑΝΑ ΜΠΛΑΖΟΥΔΑΚΗ, ΤΟΝΙΑ ΚΑΖΙΑΝΗ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ, ΡΙΤΑ ΜΟΥΣΟΥΡΗ.


Για το Ελληνικό σινεμά με τίτλο «Πολύ Αργά Για Δάκρυα». Διασκευή του γνωστού μυθιστορήματος του Ζορζ Ονέ "Ο Αρχισιδηρουργός", σε σκηνοθεσία του καινούργιου και πολλά υποσχόμενου τότε Πάνου Γλυκοφρύδη, με εξαιρετικό καστ, με τον Φούντα σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του στην Φίνος Φιλμ δίπλα στην Χρονοπούλου, αλλά και την νεαρή τότε Καίτη Παπανίκα. Τη μουσική έχει γράψει ο Κώστας Καπνίσης ενώ τα τραγούδια είναι του Σταύρου Ξαρχάκου
Η ταινία Πολύ Αργά Για Δάκρυα προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών - Πειραιώς - προαστίων το 1968 και έκοψε 234.992 εισιτήρια.

Ο Ζώρζ Ονέ Εγγονός του διάσημου γιατρού Μπλάνς, γεννημένος στο Παρίσι το 1848, αν και αρχικά προορισμένος για τη δικηγορία, ξεκίνησε καριέρα ως δημοσιογράφος, ενώ τελικά φαίνεται ότι τον κέρδισε η λογοτεχνία. Μέχρι το 1875, χρονογραφούσε στις εφημερίδες "Pays", και "Constitutionnel" ενώ εξέδιδε γι` αρκετό διάστημα το "Journal d` un bourgeois de Paris", είδος χρονογραφήματος όπου σχολίαζε επίκαιρα γεγονότα. Από το 1875 κι έπειτα, γνωρίζει αρκετή επιτυχία με τα δύο πρώτα θεατρικά έργα που γράφει, το "Regina Sarpi" και το "Marthe", μια κωμωδία σε τέσσερις πράξεις. Ωστόσο, το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο "Serge Panine" (1881), -το οποίο εντάσσεται σε μια σειρά μυθιστορημάτων με τίτλο "Αγώνες ζωής" ("Batailles de vie") -απέδειξε πως το ταλέντο του εκφραζόταν πολύ καλύτερα σ` αυτό το λογοτεχνικό είδος. Ακολούθησαν η "Κόμισσα Σάρα" (1883), "Οι κυρίες του Κρουά-Μορ" (1884), "Ο ιατρός Ραμώ" (1889), "Ο βασιλιάς του Παρισιού" (1889) και πολλά άλλα έργα που αγαπήθηκαν από το ευρύ κοινό, κυρίως από τους μιικροαστούς, όχι όμως από το λαό ή από τις ανώτατες κοινωνικές τάξεις. Ο Ονέ δούλεψε αρκετά στη διασκευή των μυθιστορημάτων σε θεατρικές παραστάσεις και το αντίστροφο. "Ο αρχισιδηρουργός", λ.χ., ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή το 1883, στο θέατρο "Gymnase", όπου παίχτηκε για έναν ολόκληρο χρόνο. Τα έργα του χαρακτηρίστηκαν χαριτωμένα και γεμάτα ηθικά διδάγματα, ταυτόχρονα όμως, ο Ονέ έγινε αποδέκτης αυστηρής κριτικής. Είναι αλήθεια ότι από άποψη δημιουργικότητας και λογοτεχνικών ευρημάτων, δεν μπόρεσε να δώσει κάποιο πρωτοπόρο στοιχείο στο κοινό. Οι χαρακτήρες στα έργα του είναι σχεδόν πανομοιότυποι, αφού στην πλειοψηφία τους προέρχονται από την αστική ή την αριστοκρατική τάξη, ενώ η γραφή του μοιάζει ν` απευθύνεται αποκλειστικά σε κοινό αστών. Τα έργα του βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με το νατουραλισμό, που εκείνη την εποχή θριάμβευε• από την πλευρά του, ο Ονέ, θαυμαστής της Γεωργίας Σάνδη και αντίπαλος του ρεαλιστικού μυθιστορήματος, υπηρετεί το ρεύμα του ιδεαλισμού, εκμεταλλευόμενος την επιρροή που είχε στο ευρύ κοινό. Πέθανε το 1918.


Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011

ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ του Αλφρέ ντε Μυσέ

Αγαπητοί φίλοι του Θεάτρου στο Ραδιόφωνο, γεια σας.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη θεατρική γραφή ενός Γάλλου ρομαντικού συγγραφέα και ποιητή, του Αλφρέ ντε Μυσέ, μέσα από το ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ.

Έργο ρομαντικό το οποίο ο Ντε Μυσέ έγραψε την εποχή, που η δική του σχέση με την Γεωργία Σάνδη αντιμετώπιζε πολύ σοβαρή κρίση και γι' αυτό αντανακλώνται μέσα στο έργο του οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί του για τις σχέσεις των δύο φύλων. Μια κωμωδία για τον έρωτα και τα πάθη του. Για το γλυκό ξεγέλασμα της καρδιάς, που στήνει στους ανθρώπους ανά τους αιώνες υπέροχα και συνάμα οδυνηρά παιχνίδια, υφαίνοντας τη μοίρα τους. Ένα έργο-διαμάντι του ευρωπαϊκού δραματολογίου. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1834.
Η υπόθεση: Ο ίδιος ο συγγραφέας επιστρέφοντας ένα βράδυ στο σπίτι του, αρχ'ιζει να διαβάζει το πρόσφατα ολοκληρωμένο έργο του. Μέσα στο σκοτάδι, σαν από μαγεία, ζωντανεύουν τα πρόσωπα του έργου δηλαδή οι δύο νέοι που πρόκειται να παντρευτούν, ο βαρόνος πατέρας μα και ταυτόχρονα θείος, οι δύο κληρικοί που προλαβαίνουν και να τρώνε, και να μιλάνε και να πίνουν καθώς και η αθώα χωριατοπούλα Ροζέτ.
Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μιχάλης Μπαλής, Θεόδωρος Ζηζίκος, Όλια Λασκαρίδου, Λουκιανός Ροζάν, Ρίτα Μουσούρη, Γιάννης Λιακάκος , Σταύρος Ξενίδης, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Πέτρος Φυσσούν, Καίτη Τριανταφύλλου
Η ραδιοσκηνοθεσία είναι του Ίωνος Νταϊφά και ηχογράφηση έγινε το 1970.


"Όταν τρώει κανείς εκλεκτά φαγητά και πίνει εκλεκτότερα ακόμα κρασιά, τότε -μα την πίστη μου- γίνεται χριστιανικότατος και πανάγαθος. Μπορεί να συγχωρήσει χωρίς καμιά δυσκολία και τον χειρότερο εχθρό του." Αλφρέ ντε Μισέ
 Αλιεύσαμε αυτή τη φράση του συγγραφέα και "μα την πίστη "μας ταιριάζει γάντι στους δύο κληρικούς του έργου.
http://www.isobitis.com/theatro/theatro335.mp3