Greek Radio-Theatre

για όσους αγαπούν το ραδιοφωνικό θέατρο



Όποιος έχει χρόνο και διάθεση θα μπορεί να συμμετέχει όσο και όταν μπορεί ........ η συνέχεια εδώ

Κυριακή, 26 Ιουνίου 2011

Ο ΟΘΕΛΛΟΣ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΕΙ του Νίκου Καζαντζάκη


Σήμερα επιστρέφουμε στο ελληνικό δραματολόγιο, με έναν σημαντικό Έλληνα συγγραφέα και με ένα ιδιαίτερο θεατρικό. Αιρετικός ο Νίκος Καζαντζάκης, αποφασίζει πως ο Οθελλος πρέπει να επιστρέψει μέσα από το κείμενό του. Ο Παντελής Πρεβελάκης το χαρακτήρισε κωμωδία πιραντελλικής νοοτροπίας. Εκείνη την περίοδο εξάλλου ο Καζαντζάκης μεταφράζει κείμενα των Πιραντέλλο,  Σαίξπηρ και  Γκαίτε. Η επίδραση των συγγραφέων αυτών στο σημερινό μας κείμενο είναι ξεκάθαρη, και πολύ περισσότερο του πρώτου. Κωμωδία απολύτως σύγχρονη, μας ταξιδεύει στον κόσμο του απτού και των πνευμάτων, στο υπαρκτό και το υποθετικό ή το άυλο. Καλή ακρόαση

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο διευθυντής ενός θιάσου παιδεύεται να βρει ένα κείμενο για να ανεβάσει. Μέσα στις αναζητήσεις του θα έχει την τύχη να συναντήσει τα φαντάσματα της Κλυταιμνήστρας, του Φάουστ και του Οθέλλου. Όταν τελικα θα καταλήξει στο ομώνυμο έργο του τελευταίου ήρωα, θα θελήσει να σκηνοθετήσει ρεαλιστικά τη ζήλια ανάμεσα στον Οθέλλο που θα τον υποδυθεί ο Αλέκος και τη Δεισδαιμόνα που θα την ενσαρκώσει η Μαρίκα... Και με ποιον τρόπο; Ενθαρρύνοντας τη ζήλια ανάμεσα στον Αλέκο και τη Μαρίκα, που είναι ζευγάρι και στη ζωή...
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ζακ Μεναχέμ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Μιχαηλίδης
ΠΑΙΖΟΥΝ: Νικήτας Τσακίρογλου, Σαπφώ Νοταρά, Κώστας Καρράς, Χρήστος Πάρλας, Χρήστος Μπύρος, Αλέξης Σταυράκης, Γιούλα Ζουμπουλάκη, Σιβή Σιδέρη, Δημήτρης Τζουμάκης
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρα και 57 λεπτά
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1983 (25 Απριλίου)

Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1883. Μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον επαναστατικό, σε μια Κρήτη που διψάει για Ελευθερία και για Ελλάδα. Καιροί ταραγμένοι. Η οικογένεια του τον στέλνει για ασφάλεια στη Νάξο, όπου γράφεται σε καθολικό σχολείο που ενσταλάζει μέσα του την αγάπη για το διάβασμα, τις κλασσικές σπουδές, τις γλώσσες. Το 1906 γράφεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει ήδη ξεκινήσει να γράφει και τελειώνει τις σπουδές του μόνο για χάρη του πατέρα του. Χάρη στη πατρική χρηματοδότηση και στήριξη ξεκινάει ταξίδια - προσκυνήματα σε όλη την Ελλάδα. Φεύγει για μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι και εκπονεί διδακτορική διατριβή για τον Νίτσε που τον περιλαμβάνει στους μεγάλους του "δασκάλους". Επιστρέφει στην Ελλάδα και για την μεγάλη αγάπη του τα ταξίδια, γίνεται ανταποκριτής - δημοσιογράφος των αθηναϊκών εφημερίδων Καθημερινή και Ελεύθερος  Λόγος. Για να έχει την οικονομική άνεση να ταξιδεύει, γράφει άρθρα για εγκυκλοπαίδειες, παιδικά βιβλία με την πρώτη του γυναίκα την Γαλάτεια, μεταφράζει βιβλία από τα γαλλικά.  Στα δεκάχρονα της Σοβιετικής ένωσης είναι επίσημος προσκεκλημένος με δεκάδες διανοούμενους από όλο το κόσμο. Επηρρεάζεται από τις σοσιαλιστικές ιδέες και το κομμουνιστικό όραμα. Ταξιδεύει στη Ρωσία απ’ άκρη σ’ άκρη. Ξεκινάει να γράφει την Οδύσσεια του, το μεγαλύτερο σύγχρονο έπος, σε 33333 στίχους. Ανάμεσα στα πολλά ταξίδια του απομονώνεται συχνά για να αφοσιωθεί στη μελέτη και στο γράψιμο. Πρώτα στο  σπίτι του στην Αίγινα που περνάει και τα δύσκολα χρόνια της κατοχής και μετά σε διάφορα μέρη στο εξωτερικό (Τσεχοσλοβακία, Γερμανία, Γαλλία). Ο Καζαντζάκης είναι πολυγραφότατος, αληθινός ακούραστος εργάτης της γραφής. 'Έγινε γνωστός στον πολύ κόσμο με τα μυθιστορήματα του, που είναι καρπός της ώριμης συγγραφικής του δημιουργίας αλλά έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη. Η ίδια η ζωή του είναι ένα μυθιστόρημα, μια διαρκής φιλοσοφική αναζήτηση, ένα υπαρξιακό ταξίδι. Τι να πρωτογράψει κανείς για έναν άνθρωπο που ως δημοσιογράφος έχει γράψει ανταποκρίσεις από όλο το κόσμο, έχει πάρει συνεντεύξεις από τον Μουσολίνι, τον Φράνκο, τον Ριβέρα, τον Ουναμούνο, είδε άρθρα του να δημοσιεύονται στην μπολσεβίκικη Πράβντα. Που ως ποιητής έχει γράψει το μεγαλύτερο σύγχρονο έπος, την Οδύσσεια του σε 33333 στίχους και μάλιστα 8 γραφές μέχρι την τελική μορφή. Που ως δημόσιος λειτουργός προσπάθησε για τον επαναπατρισμό 150000 Ελλήνων του Καυκάσου στα ταραγμένα χρόνια της Οκτωβριανής επανάστασης. Που ως μεταφραστής μετέφρασε από τον Όμηρο μέχρι τον Πιραντέλο. Τη Θεία κωμωδία του Δάντη σε ελληνικούς στίχους σε 45 μέρες. Που ως φιλόσοφος είδε την Ασκητική του να παίρνει επάξια μια θέση ανάμεσα στα έργα των μεγάλων διανοητών. Που ως μυθιστοριογράφος είδε τα έργα του να μεταφράζονται σε πάνω από πενήντα γλώσσες και ευτύχησε να γίνουν ταινίες με παγκόσμια επιτυχία και αναταραχή. Από τον Ζορμπά του Κακογιάννη μέχρι τον Τελευταίο Πειρασμό του Σκορτσέζε. Πώς μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς έναν άνθρωπο που έχει κατηγορηθεί ως αναρχικός, κομμουνιστής, εθνικιστής, φασίστας, άθεος, θρησκόληπτος, σωβινιστής, μισογύνης, μηδενιστής. Που αφορίστηκε, συκοφαντήθηκε, λατρεύτηκε, δεν πήρε το Νόμπελ γιατί δεν υποστηρίχτηκε από την επίσημη Ελλάδα και είναι σαφώς ο πιο πολυδιαβασμένος Έλληνας συγγραφέας παγκόσμια και αυτός που έχει κάνει πιο πολύ από οποιονδήποτε άλλο γνωστή την Ελλάδα στο εξωτερικό. Πως μπορείς να χαρακτηρίσεις έναν τέτοιο άνθρωπο; Μόνο με δύο λέξεις, ήταν ένα Ελεύθερο Πνεύμα. Πέθανε το 1957 σε ηλικία 74 ετών, μετά από επιπλοκές που παρουσίασε ένας προληπτικός εμβολιασμός στο τελευταίο του ταξίδι στην άπω ανατολή. Ο ήδη εξασθενημένος οργανισμός του δεν άντεξε.
Για το έργο και το κείμενο ευχαριστούμε πολύ τον NikosPs.

Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2011

Τζέιν Έιρ της Σαρλότ Μπροντέ


Η Jane Eyre είναι φτωχιά, ορφανή και όχι ιδιαίτερα όμορφη. Το μέλλον της διαγράφεται ζοφερό. Η θεία της και ο εξάδελφός της την αντιπαθούν. Η ζωή στο σχολείο του Λόγουντ είναι σκληρή και επικίνδυνη. Από πού μπορεί να αντλήσει εσωτερική δύναμη η νεαρή Τζέιν;
Διψώντας για ανεξαρτησία και περιπέτεια, η Τζέιν ξεκινά ολομόναχη την καινούρια ζωή
της. Ο νέος της αφέντης, ο κύριος Ρότσεστερ, είναι άραγε αυτό που δείχνει; Ποιο τρομερό μυστικό κρύβεται στον τρίτο όροφο της κατοικίας του, στοιχειώνοντας τις νύχτες με ένα απόκοσμο γέλιο;
Αντί για τη στοργή και την αγάπη που αναζητά, η Τζέιν βρίσκεται αντιμέτωπη με τη φρίκη, τη σκληρότητα, τη φτώχεια και τον πειρασμό. Είναι άραγε αρκετά δυνατή, ώστε να κάνει αυτό που πρέπει;

Η Σαρλότ Μπροντέ γεννήθηκε στο Θόρτον, Γιόρκσαϊρ της Αγγλίας το 1816 κι ήταν το τρίτο από τα έξι παιδιά του Ιρλανδού κληρικού Πάτρικ Μπροντέ και της Μαρία Μπράνγουελ.
Μετά το θάνατο της μητέρας της από καρκίνο, την ανατροφή αυτής και των αδερφών της ανέλαβε η θεία της, ενώ τον Αύγουστο του 1824, η Σαρλότ, μαζί με την Έμιλι, τη Μαρία και την Ελίζαμπεθ, στάλθηκε σε εκκλησιαστικό σχολείο στο Λάνκασαϊρ. Οι κακές συνθήκες του σχολείου επηρέασαν την υγεία και τη φυσική κατάσταση της Σαρλότ, ενώ επέσπευσαν το θάνατο των δυο μεγαλύτερων αδερφών της (Μαρία και Ελίζαμπεθ) από φυματίωση το 1825.


Χρονολογία Ηχογράφησης 17 Ιουνίου 1977
Πρώτη εκπομπή: 17 Αυγούστου 1977
Επαναληπτικές εκπομπές: 19 Ιανουαρίου 2003

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Αντώνης Αντωνίου,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Ζάκ Μεναχέμ,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Νίκος Μπακογιάννης,

Παίζουν οι ηθοποιοί: Πέπη Οικονομοπούλου, Νίκος Μπακογιάννης, Μάρθα Βούρτση, Γιώργος Τζώρτζης, Ειρήνη Κουμαριανού, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Εύα Ηλιοπούλου, Κική Ρέππα, Σπύρος Καλογήρου, Κυριάκος Ντούμος, Λίλη Παπαγιάννη, Βασίλης Πλατάκης, Κάρμεν Ρουγγέρη, Μιράντα Φραγκουλάκη.

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ



ΤΟ 4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΡΟΖ ΦΟΥΛΑΡΙ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΧΙΟΝΗ.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΒΙΑΣΤΑ ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΤΩΝ ΘΕΑΤΩΝ, ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΙΓΕΙ ΜΕ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΣΤΕΓΩΝ, ΣΤΙΣ 27 ΚΑΙ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011, ΣΤΙΣ 21.00΄ ΚΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Αστυνομική Κωμωδία - ΤΟ ΡΟΖ ΦΟΥΛΑΡΙ - Γεωργία Χιόνη

Ο Περικλής και ο Μένιος, δυο κουτοπόνηροι και καλοκάγαθοι κλέφτες, πηγαίνουν να κλέψουν τη βίλα του μακαρίτη Ναυάρχου Επαμεινώντα Κομνηνού. Η χήρα γυναίκα του έχει φύγει για το σαββατοκύριακο εκδρομή μαζί με την καλύτερή της φίλη, Νάνσυ, και την ξαδέρφη του μακαρίτη, Μέλπω. Ανενόχλητοι και χαλαροί οι δυο κλέφτες ανεβαίνουν και στη σοφίτα για να κλέψουν. Εκεί, όμως, που ετοιμάζονται με τα τελευταία κλοπιμαία να κατέβουν , επιστρέφει αιφνιδιαστικά η χήρα, μαζί με τις φίλες της και το γνωστό Μέντιουμ Σαπφώ, για να καλέσουν το πνεύμα του μακαρίτη. Ανεβαίνουν στη σοφίτα, γιατί εκεί είναι πιο δυνατό το «ενεργειακό πεδίο», όπως λέει η Σαπφώ, και οι δύο κλέφτες κρύβονται. Κατά τη διάρκεια της πνευματιστικής συγκέντρωσης και όταν το φως σβήνει, ακούγεται θόρυβος. Όταν το φως ξανανάβει, η Σαπφώ και οι κλέφτες είναι πεσμένοι στο πάτωμα με όλα τα κλοπιμαία,. Πανικόβλητη η χήρα καλεί την αστυνομία. Ο Αστυνόμος Ζαχαρίου καταφθάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση, ενώ όλοι είναι μαζεμένοι στη σοφίτα. Θα τα καταφέρει; Ποια μυστικά θα αποκαλυφθούν;

ΠΡΟΣΩΠΑ (με σειρά εμφανίσεως)

Πέρι Γιαλαμάς Γιώργος Κωνσταντίνου
Μένιος Μπάμπουρας Νίκος Μπουρμπούλης
Ζηνοβία Κομνηνού Εουγκένα Κουμρίγια
Μέλπω Καλούδη Ελπινίκη Μακρή
Νάνσυ Τσαουσίδου Ειρήνη Πατίλα
Έρση Παπασκουφά Μαρία Τσεσμετζή
Μέντιουμ Σαπφώ Άννα Τσαμουρά
Ζαχαρίας Ζαχαρίου Στρατής Τριανταφύλλου
Σεραφείμ Φάκας Γιώργος Διαμαντής
Επαμεινώντας Κομνηνός Χρηστάγγελος Γεωργαντέλης
Χορογραφίες: Ειρήνη Πατίλα, Μαρία Τσεσμετζή
Χορεύουν: Ειρήνη Πατίλα, Μαρία Τσεσμετζή, Στρατής Γουδής, Αλφρέντο Ντέμο, Χαράλαμπος Γουδής, Ιωάννα Βερδούκα, Τζούλια Αγκόλι, Νέστορας Δημητράκης, Μαρία Γερακέλλη, Χρύσα Ψάρρα.
Επιμέλεια χορευτικών: Χαράλαμπος Δοματάς
Προλογίζει: Μυρσίνη Λάσκαρη
Μουσική επιμέλεια: Στρατής Τριανταφύλλου

Διδασκαλία θεατρικού: Ελένη Γιαβρή
Θερμές ευχαριστίες
στη Διεύθυνση του 4ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης για την ηθική και οικονομική συμπαράσταση, στον κύριο Παναγιώτη Μανωλάκα για την παραχώρηση του θεατρικού Εργαστηριού του Δήμου για τις πρόβες της ομάδας και στη θεατρική Ομάδα των Αστέγων για την παραχώρηση του θεάτρου τους.


Η Γεωργία Χιόνη γεννήθηκε το 1972 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε στην Καβάλα και ζει στην Αθήνα.Τελείωσε Νομική Σχολή. Έκανε δύο μεταπτυχιακά στη Γερμανία και διδακτορικό (PhD) στην Ιταλία. Έχουν δημοσιευτεί επιστημονικές μελέτες της. Έχει δημοσιευτεί ένα διήγημά της σε συλλογικό έργο. Έχει γράψει σενάρια για κόμικς και ένα θεατρικό έργο. Επίσης σκιτσογράφει. Έχει γράψει "Το Τηλεσκόπιο του Χρόνου" (μυθιστόρημα), και "Η Πριγκιπέσα της Θάσου (ιστορικό μυθιστόρημα). "Τα Δάκρυα της Πριγκιπέσας" είναι το τρίτο της μυθιστόρημα (και το δεύτερο αυτοτελές μέρος της διλογίας της, με ηρωίδα την Πριγκιπέσα της Θάσου).

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ


Το 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς θα ανεβάσει φέτος το θεατρικό έργο του Μολιέρου "Ο κατά φαντασίαν ασθενής".

Η Θεατρική ομάδα μας δούλεψε όλη τη χρονιά το έργο, και θα το παρουσιάσει την Τετάρτη 22 Ιουνίου, 8:30 το βράδυ, στην θεατρική σκηνή του σχολείου μας.
Οι πρόβες γίνονταν κάθε Κυριακή απόγευμα.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σοφία Κορογιάννου, Ελένη Βαμβίνη.
Σκηνικά και κοστούμια: Ελπίδα Βαρθολομάτου.

Παίζουν οι μαθητές: Κων/νος Μανιάτης, Πηγή Χριστοπούλου, Ελβισόνα Τζιονάι, Άγγελος Φιλιππής, Σταύρος Μελιδονιώτης, Ιωάννα Καραμήτρου,Μαρία Αντωνοπούλου, Φίλιππος Κωνσταντέλλος, Βασίλης Τσεμπερλίδης, Χρήστος Χριστόπουλος.
Είστε όλοι καλεσμένοι!



Την Τετάρτη 22 Ιουνίου έγινε η θεατρική παράσταση του 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς, με το έργο του Μολιέρου "Ο κατά φαντασίαν ασθενής". Ο κόσμος που μας τίμησε με την παρουσία του γέμισε ασφυκτικά την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας . Οι μαθητές μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και εισέπραξαν το αυθόρμητο και παρατεταμένο χειροκρότημα και τις επευφημίες του κοινού. Ήταν χαρά και ανάταση για εμάς να βλέπουμε την δουλειά και τον κόπο μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς να ζωντανεύουν με τον καλύτερο τρόπο πάνω στην σκηνή του σχολείου μας, και τα παιδιά μας να λάμπουν και να καθηλώνουν με την παρουσία και το παίξιμό τους. Κάτι τέτοιες στιγμές μας κάνουν να νοιώθουμε πως είμαστε ευλογημένοι εμείς οι εκπαιδευτικοί. Τι μεγαλύτερο βραβείο υπάρχει για εμάς από τα λαμπερά, γελαστά πρόσωπα των μαθητών μας, τι πιο συγκινητικό από τα βουρκωμένα τους μάτια όταν μας λένε "Ευχαριστούμε που μας δώσατε την ευκαιρία να το ζήσουμε αυτό"!

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας : Την Διεύθυνση του σχολείου μας για την ηθική στήριξη, τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την οικονομική στήριξη, την κα Ελπίδα Βαρθολομάτου-Γεωργοπούλου για τα υπέροχα κοστούμια και τα σκηνικά, την κα Κων/να για το καταπληκτικό μακιγιάζ και γενικά όλους όσοι μας βοήθησαν.

Η παράστασή μας θα ξαναπαιχτεί τον Σεπτέμβρη, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της πόλης μας "Τροφώνια".


Οι υπεύθυνες καθηγήτριες,
Σοφία Κορογιάννου, Ελένη Βαμβίνη

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟΥ ΠΡΩΙΝΟΥ,του Γκαμπριέλ Ντε Αννούντσιο





Sogno D un Mattino Di Primavera - Gabriele D Annunzio


Το έργο αφηγείται την τραγική ιστορία της Ισαβέλλα η οποία ζη ανάμεσα στο όνειρο και την τρέλα, την αγωνία, το μυστήριο, το θάνατο και την αναγέννηση της άνοιξης. Μέσα στην παραφροσύνη της με τα ίδια της τα χέρια δολοφονεί τον άνδρας της. Κι όμως η Ισαβέλλα ένα πρωί της άνοιξης έχει ένα νέο όνειρο που μακριά από το αίμα και την φρίκη, υπόσχεται ευτυχία και μια ζωή ανάμεσα σε φυτά και κήπους. Η επιθυμία της μεταμόρφωσης, σε μια διαδρομή γεμάτη πόνο και τρέλα, και κοντά της τα πιο οικεία της πρόσωπα, ο γιατρός και ο Virginio. Η αναγεννημένη φύση γύρω της και οι χαρακτήρες των ανθρώπων που ζουν δίπλα της, δίνουν έμφαση στην τραγική ιστορία της δολοφονίας και της τρέλας της Ισαβέλλας. Κατά τη στιγμή της τρέλας της, παίρνει λουλούδια και τα μετατρέπει σε ένα στεφάνι, σύμβολο της αιώνιας αναγέννησης, την άνοιξη, Η ένωση της ζωής και του θανάτου.


Για το ραδιόφωνο:
Χρονολογία Ηχογράφησης 28 Μαρτίου 1967
Πρώτη εκπομπή: 7 Απριλίου 1967
Επαναληπτικές εκπομπές: 14 Μαίου 1978, 25 Ιουνίου 1980, 23 Σεπτεμβρίου 1992

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Κώστας Μπάκας,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Αργυρώ Μεταξά,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Ελευθερία Ντάνου,

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ρίτα Μουσούρη, Κώστας Καστανάς, Αννα Βενέτη, Γιώργος Μοσχίδης, Δημήτρης Γούσης, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Μελίνα Μάνου.

Για το έργο ευχαριστούμε πολύ τον Δημήτρη Τ.

Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2011

Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΤΙΜΙΩΝ, του Μαρκ Τουέην




Ο άνθρωπος που διέφθειρε το Χάντλεϊμπεργκ
Mark Twain - The Man That Corrupted Hadleyburg


Το Hadleyburg είναι η πόλη της οποίας οι κάτοικοι έχουν την εντιμότητα και την τιμιότητα βαθειά ριζωμένες στην ψυχή τους. Σε αυτή λοιπόν την πολιτεία των τιμίων ένα βράδυ συνέβη το παρακάτω περιστατικό:
Ένας άγνωστος άνδρας επισκέπτεται στο σπίτι τους, τον κ. και την κα. Richards. Τους εξηγεί ότι παλαιότερα βρέθηκε στην πόλη τους και ενώ είχε μια μεγάλη οικονομική ανάγκη κάποιος το όνομα του οποίου δεν γνωρίζει του έδωσε ένα χρηματικό ποσό που όχι μόνο τον έβγαλε από τη δύσκολη θέση αλλά και του έδωσε την ευκαιρία να είναι σήμερα οικονομικά πανίσχυρος.
Τον άνθρωπο αυτό θέλει πλέον να αναζητήσει και να ευχαριστήσει. Επειδή όμως ο ίδιος δεν μπορεί λόγω υποχρεώσεων να παραμείνει στην πόλη σκέφτηκε ένα σχέδιο. Θα αφήσει στο ζευγάρι των ηλικιωμένων ένα χρηματικό ποσό σε χρυσό, περίπου $41,000. Στη συνέχεια θα δημοσιευθεί μια αγγελία με την οποία θα αναζητηθεί ο δικαιούχος των χρημάτων.
Η όλη ιστορία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων στην «Πολιτεία των τιμίων»;


Τουέην Μαρκ . Αμερικανός συγγραφέας (1835 - 1910). Το πραγματικό του όνομα ήταν Σαμουήλ Λάγκχορν Κλέμενς. Το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Μαρκ Τουέην, που σημαίνει "σημείωσε δύο" προέρχεται από τη φράση που χρησιμοποιούν οι πλοηγοί, όταν βολιδοσκοπούν τα ποτάμια. Από τα 12 χρόνια του μπήκε στη βιοπάλη. Εργάστηκε ως τυπογράφος, υπάλληλος εφημερίδων, πλοηγός σε ποταμόπλοιο του Μισισιπή, μεταλλωρύχος και δημοσιογράφος. Με την τελευταία του ιδιότητα ταξίδεψε στην Πολυνησία και την Ευρώπη και έγραψε τις ταξιδιωτικές του εντυπώσεις στο έργο του "Οι αφελείς ταξιδεύουν" (1869). Τον επόμενο χρόνο παντρεύτηκε και εγκαταστάθηκε στο Χάρτφορτ, όπου σε συνεργασία με τον Ουόρνερ έγραψε το μυθιστόρημα "Η χρυσή εποχή" (1873). Ακολούθησαν τα έργα του: "Οι περιπέτειες του Τομ Σόγερ" (1876). "Οι περιπέτειες του Χόκλμπερι Φιν" (1884), "Η ζωή του Μισισιπή" (1883), "Ένας Γιάνγκης στην αυλή του βασιλιά Αρθούρου"(1899), "Ζαν Ντ Αρκ" (1896), "Τι είναι ο άνθρωπος" (1906), "Ο μυστηριώδης ξένος" (1910). Τα τελευταία του έργα είναι βυθισμένα στην απαισιοδοξία και το μηδενισμό, γιατί η ζωή του κατά τα τελευταία του χρόνια ήταν θλιβερή και γεμάτη από οικονομικές δυσχέρειες και προσωπικά δράματα.

Για το ραδιόφωνο:
Χρονολογία Ηχογράφησης, 30 Νοεμβρίου 1968
Πρώτη εκπομπή: 5 Μαρτίου 1969

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Γιώργος Γιαννίσης,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σοφία Μιχαλίτση,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γιώργος Βρασιβανόπουλος,
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Βρασιβανόπουλος, Ρίτα Μουσούρη, Γιώργος Μοσχίδης, Γιώργος Κυρίτσης, Κώστας Τσιάνος, Ιάκωβος Ψαρράς, Σπύρος Καλογήρου, Σπύρος Λουκάς, Μάκης Ρευματάς, Γιάννης Μιχαλόπουλος, Νίκος Πιλάβιος, Κώστας Στυλιάρης,

 http://depositfiles.com/files/o7vbc25ve
 https://skydrive.live.com/redir?resid=84E34C3C50F72995!109

Κυριακή, 12 Ιουνίου 2011

Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΦΡΑΝΣΙΣ ΒΕΜΠΕΡ



Appelez-moi Mathilde ή Call Me Mathilde του Francis Veber







Υπόθεση:
Η Matilda Blanzac σύζυγος πλούσιου βιομήχανου επιστρέφοντας από την Όπερα πέφτει θύμα απαγωγής από άγνωστους κακοποιούς που την μεταφέρουν στο αγρόκτημα του Little John μέχρι να ζητήσουν λύτρα για την απελευθέρωση της. Κάποια στιγμή εμφανίζεται στο αγρόκτημα ο Hubert Pifre πιλότος της πολεμικής αεροπορίας ο οποίος μόλις έπεσε με αλεξίπτωτο εγκαταλείποντας το αεροσκάφος του. Η Matilda πείθει τους απαγωγείς της ότι πρόκειται για τον αγνοούμενο κοσμοναύτη που αναζητούν ντόπιες και ξένες μυστικές υπηρεσίες. Θα ακολουθήσουν κωμικές καταστάσεις μιας και οι κακοποιοί δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνοι.



Francis Paul Veber (γεννημένος στις 28 Ιουλίου 1937) είναι Γάλλος σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και θεατρικός συγγραφέας. Ορισμένα από τα σενάρια του ξεκίνησαν ως θεατρικά έργα. Πολλά από τα έργα του έγιναν ταινίες στο Hollywood.



Φιλμογραφία: Σαν σεναριογράφος

1969 : Appelez-moi Mathilde, directed by Pierre Mondy
1972 : Il était une fois un flic, directed by Georges Lautner
1972 : Le grand blond avec une chaussure noire, directed by Yves Robert
1973 : La Valise, directed by Georges Lautner
1973 : L'Emmerdeur, directed by Édouard Molinaro
1973 : Le magnifique, directed by Philippe de Broca
1974 : Peur sur la ville, directed by Henri Verneuil
1974 : Le retour du grand blond, directed by Yves Robert
1975 : Le téléphone rose, directed by Édouard Molinaro
1975 : Adieu poulet, directed by Pierre Granier-Deferre
1976 : On aura tout vu, directed by Georges Lautner
1976 : Le Jouet
1978 : La Cage aux Folles, directed by Édouard Molinaro
1979 : Cause toujours... tu m'intéresses, directed by Édouard Molinaro
1979 : Coup de tête, directed by Jean-Jacques Annaud
1980 : La cage aux folles II, directed by Édouard Molinaro
1980 : Les séducteurs, directed by Bryan Forbes et Édouard Molinaro
1981 : Buddy Buddy, directed by Billy Wilder
1981 : La Chèvre
1982 : Partners, directed by James Burrows
1982 : The Toy, directed by Richard Donner
1983 : Les Compères
1985 : L'homme à la chaussure rouge (The Man with one red shoe), directed by Stan Dragoti
1985 : Hold-Up, directed by Alexandre Arcady
1986 : Les Fugitifs
1989 : Three Fugitives
1991 : Pure Luck, directed by Nadia Tass
1994 : My Father the Hero, directed by Steve Miner
1995 : Fantôme avec chauffeur, directed by Gérard Oury
1996 : The Birdcage, directed by Mike Nichols
1996 : Le Jaguar
1997 : Father's Day, directed by Ivan Reitman
1997 : Le Dîner de Cons
1998 : Dead Letter Office, directed by John Ruane
2000 : Le placard
2002 : Tais-toi !
2006 : La doublure
2008 : L'emmerdeur


Για το ραδιόφωνο: Ηχογράφηση, 2 Ιουνίου 1972

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΙΩΝ ΝΤΑΪΦΑΣ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΑΓΚΑ,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΖΩΗΣ ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ

Παίζουν οι ηθοποιοί: ΤΕΛΗΣ ΖΩΤΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΕΖΟΣ, ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΤΑΚΗΣ ΜΗΛΙΑΔΗΣ

http://hotfile.com/dl/146291713/7827307/H_APAGOGH.mp3.

Ευχαριστούμε πολύ τον Γιάννη Χ από την Θεσσαλονίκη για το έργο.

Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011

ΤΟ ΑΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΛΝΤΕΡΟΝ ΝΤΕ ΛΑ ΜΠΑΡΚΑ






Μάνος Κατράκης (Δον Λούις), Χριστόφορος Νέζερ (Κοσμάς), Νίκος Δενδραμής (Δον Μανουέλ Ενρίκες), Βάσω Μανωλίδου (Δόνια Αγγέλα).
Η γυναίκα στοιχειό (1943) Εθνικό Θέατρο: Δραματική Σκηνή

Η «Γυναίκα Στοιχειό» είναι μια κωμωδία, στην οποία ο Καλντερόν, σε έξαρση φαντασίας, μας δίνει χαρακτήρες εξαιρετικά ζωντανούς και βαθύτατα ανθρώπινους. Ο θεατής απολαμβάνει την εξέλιξή της με άνεση, που του εξασφαλίζει η βαθιά γνώση της σκηνικής οικονομίας που από πολύ νέος κατείχε ο Καλντερόν.
Η «Γυναίκα Στοιχειό» είναι η κορυφαία κωμωδία του και ανήκει στο είδος κωμωδίας που είχε καλλιεργηθεί στα χρόνια εκείνα στην Ισπανία, γνωστό και σαν «Κωμωδία της κάπας και του σπαθιού».

Ο μύθος της κωμωδίας αρχίζει με την σύγκρουση δύο ιπποτών του Δον Λουίς και του Δον Μανουέλ Ενρίκες που ξιφομαχούν για μια γυναίκα άγνωστη, για ένα γυναικείο όνειρο που πέρασε από μπροστά τους. Εν τω μεταξύ επεμβαίνει ο αδελφός του Δον Λούις, ο Δον Χουάν του Τολέδο και τους συμφιλιώνει. Η άγνωστη γυναίκα είναι η Δόνα Αγγέλα, η ωραιότατη αδελφή του Λουίς και του Χουάν. Η Δόνα Αγγέλα που έχει ερωτευτεί τον Δον Μανουέλ με τη βοήθεια της υπηρέτριας Ισαβέλλας και της φίλης της Δόνα Βεατρίκης πλέκει ολόκληρο ερωτικό παιχνίδι γύρω από τον νέο ιππότη που τον ακολουθεί ο πιστός του υπηρέτης Κασμάς.
Η Δόνα Αγγέλα είναι τελικά το στοιχειό που γνωρίζει το μυστικό τρόπο να μπαίνει στο δωμάτιο του ιππότη και με τα ερωτικά γράμματα που αφήνει αναστατώνει τον ίδιο, τρομοκρατεί τον υπηρέτη του και δημιουργεί απολαυστικές κωμικές σκηνές. Στο τέλος όλα αποκαλύπτονται και καταλήγουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στην ελληνική μυθολογία η πριγκίπισσα Ψυχή πέφτει στη δυσμένεια της θεάς Αφροδίτης η οποία δίνει εντολή στον γιος της τον Έρωτα να αναγκάσει με ένα βέλος του την Ψυχή να οδηγηθεί σε έναν ανεκπλήρωτο έρωτα. Ο ΄Ερως τρυπώνει στο δωμάτιο της αλλά κατά λάθος το βέλος που προοριζόταν για την πριγκίπισσα κτυπά τον ίδιο με αποτέλεσμα να την ερωτευτεί παράφορα. Από τότε και κάθε βράδυ την επισκέπτεται απαιτώντας να μην προσπαθήσει ποτέ να τον δει. Μια από τις αδελφές της επιμένει ότι ο επισκέπτης είναι ένα τέρας και από περιέργεια η πριγκίπισσα γυρίζει το πρόσωπό της προσπαθώντας να τον δει. Ο Έρως εξοργίζεται και τελικά η παρέμβαση του Δία – πατέρα των θεών βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Στο ισπανικό έργο του Calderón οι ρόλοι αντιστρέφονται και το μυστηριώδες άγνωστο πρόσωπο είναι η γυναίκα.




Pedro Calderon de la Barca (Πέδρο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα) 1600-1681.
Ισπανός δραματουργός, διάδοχος του Λόπε ντε Βέγκα. Έγραψε περίπου 200 έργα, τα καλύτερα από τα οποία χρονολογούνται μεταξύ 1625 και 1640. Μετά τη χειροτόνησή του σε ιερέα το 1651, έγραψε κυρίως autos sacramentales, καθώς και θεαματικά έργα το θέατρο της Αυλής στο ανάκτορο του Μπουέν Ρετίρο, με το οποίο συνεργαζόταν από τότε που το ίδρυσε ο Φίλιππος ο Β΄. Τα γνωστότερα από τα πρώιμα θρησκευτικά έργα του ήταν το "La cena del Rey Baltasar" ("Το συμπόσιο του βασιλιά Μπαλτάσαρ") (περ. 1634) και το "El gran teatro del mundo" ("Το μεγάλο θέατρο του κόσμου") (περ. 1641). Από τα κοσμικά έργα του, το ωραιότερο και γνωστότερο είναι το "La vida es sueno" ("Η ζωή είναι όνειρο") (περ. 1638), μια ιστορία για την ψυχική αναγέννηση του ανθρώπου. Άλλα σημαντικά του έργα είναι τα: "El Alcalde de Zalamea" ("O δήμαρχος της Θαλαμέα") (περ. 1640), "El magico prodigioso" ("O καταπληκτικός μάγος") (1637), "El medico de su honra" ("Ο γιατρός της τιμής του") (1635), "El pintor de su deshonra" ("Ο ζωγράφος της ατιμίας του") (1637), και "A secreto agravio, secreta verganza" ("Kρυφή εκδίκηση για κρυφή προσβολή") (1635). Ο Καλντερόν άσκησε σημαντική επιρροή στην ευρωπαϊκή δραματουργία.

Για το ραδιόφωνο:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΛΕΝΗ (ΝΕΝΗ), ΤΖΗΜΑ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΙΟΥΛΙΑ ΙΑΤΡΙΔΗ,
ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΠΩΛ ΚΩΝΤΕΝ,
Παίζουν οι ηθοποιοί: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ, ΑΝΝΑ ΓΕΡΑΛΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΡΑΪΦΟΡΟΣ, ΚΙΚΗ ΡΕΠΠΑ, ΤΡΥΦΩΝ ΚΑΡΑΤΖΑΣ
 http://hotfile.com/dl/146180089/45329c3/AERIKO.mp3.html
 http://depositfiles.com/files/5gjnreqyw
 https://skydrive.live.com/redir?resid=84E34C3C50F72995!113
http://www.isobitis.com/theatro/theatro154.mp3

Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ Λίλιαν Χέλμαν




'The Autumn Garden' at Deaf West Theatre - Jane Kaczmarek and Stephen Caffrey


Υπόθεση: Σε ένα ξενώνα στον κόλπο του Μεξικού, περίπου εκατό χιλιόμετρα από τη Νέα Ορλεάνη, έξι φίλοι, μεταξύ των οποίων και η οικογένεια Ellis η μητέρα, ο γιος, και η γιαγιά, ο Ned Crossman, ερωτευμένος με την ιδιοκτήτρια, Constance και ο Ben Griggs, συνταξιούχος αξιωματικός του στρατού και η σύζυγός του Rose μαζεύονται κάθε καλοκαίρι. Η άφιξη ενός άλλου παλιού τους φίλου, φανταχτερού καλλιτέχνη Nick Denery με τη σύζυγό του, θέτει τα πάντα σε δράση.
Μια ομάδα λοιπόν αποτελούμενη από επτά ενήλικες, που στο φθινόπωρο της ζωής τους, έχουν επίγνωση της παρόδου του χρόνου και την ανάγκη για επανεκτίμηση των επιλογών που έχουν γίνει και πρόκειται να κάνουν.
Το έργο είναι μια βαθιά αποκάλυψη χαρακτήρων και θυμίζει αρκετά Τσέχωφ.
Η Hellman πιστεύει ότι το «Autumn Garden» (1951) είναι το καλύτερο έργο της.

Για το ραδιόφωνο:
Χρονολογία Ηχογράφησης, 30 Νοεμβρίου 1963
Πρώτη εκπομπή: 23 Αυγούστου 1964
Επαναληπτικές εκπομπές: 29 Οκτωβρίου 1980, 2 Οκτωβρίου 1990


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Χρηστίδης Μηνάς,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σολωμονίδη Μπαλάνου Ελλη,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Διαμαντίδου Δέσπω,

Παίζουν οι ηθοποιοί: Παππά Κρινιώ, Ποδηματά Λουίζα,Λαμπρινού Μαργαρίτα,Μπονέλλου Μαρία, Χηνάς Φάνης, Ξενίδης Σταύρος, Μεταξά Βάσω, Λαλοπούλου Μαίρη, Ζησιμάτος Ανδρέας, Περγιάλης Νότης, Βαλάκου Αντιγόνη, Τσάγκας Χρήστος
http://www.isobitis.com/theatro/theatro165.mp3
 http://hotfile.com/dl/146230427/4ae4f2f/FTHINOPORINOS_KHPOS.mp3.html


Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

" ΕΛΕΝΗ" του Γιάννη Ρίτσου

Ένας μονόλογος από την ποιητική συλλογή Τέταρτη Διάσταση του Γιάννη Ρίτσου αποτελεί την σημερινή μας ανάρτηση.

Ο Γιάννης Ρίτσος γεννήθηκε στη Μονεμβασιά (1 Μαΐου 1909) και πέθανε στην Αθήνα (11 Νοεμβρίου 1990). Δημοσίευσε πάνω από εκατό ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, εννέα μυθιστορήματα, τέσσερα θεατρικά έργα και μελέτες. Πολλές μεταφράσεις, χρονογραφήματα και άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν το έργο του. Το 1921 άρχισε να συνεργάζεται με τη «Διάπλαση των Παίδων». Συνεισέφερε επίσης ποιήματα στο φιλολογικό παράρτημα της «Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας» του Πυρσού. Το 1934 εκδόθηκε η πρώτη ποιητική συλλογή του με τίτλο «Τρακτέρ», ενώ ξεκίνησε να δημοσιεύει στο «Ριζοσπάστη» τη στήλη «Γράμματα για το Μέτωπο». Την ιδία χρονιά γίνεται μέλος του ΚΚΕ στο οποίο παρέμεινε πιστός μέχρι το θάνατό του. Το 1935 κυκλοφορούν οι «Πυραμίδες», το 1936 ο «Επιτάφιος» και το 1937 «Το τραγούδι της αδελφής μου». Έλαβε ενεργό μέρος στην Εθνική Αντίσταση, ενώ κατά το χρονικό διάστημα 1948-1952 εξορίστηκε σε διάφορα νησιά. Συγκεκριμένα συλλαμβάνεται τον Ιούλιο του 1948 και εξορίζεται στη Λήμνο, κατόπιν στη Μακρόνησο (Μάης 1949) και το 1950 στον Αϊ Στράτη. Μετά την απελευθέρωση του τον Αύγουστο του 1952 έρχεται στην Αθήνα και προσχωρεί στην ΕΔΑ. Το 1954 παντρεύεται με την παιδίατρο Γαρυφαλιά (Φαλίτσα) Γεωργιάδη κι ένα χρόνο αργότερα γεννιέται η -μοναδική- κόρη τους Ελευθερία (Έρη). Το 1956, τον ίδιο χρόνο δηλαδή, τιμήθηκε με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος».Το 1968 προτάθηκε για το βραβείο Νομπέλ . Το 1975 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το 1977 τιμήθηκε με το Βραβείο Λένιν.
Η Τέταρτη Διάσταση είναι ,ίσως, το σημαντικότερο έργο του Γιάννη Ρίτσου και ένα από τα κορυφαία της νεοελληνικής ποίησης. Ο ίδιος ο Ρίτσος θεωρούσε την Τέταρτη Διάσταση ως «μια σύνοψη όλων των άλλων βιβλίων» του.
Όπως επισημαίνει ο πανεπιστημιακός και συστηματικός μελετητής του Ρίτσου, Γιώργης Γιατρομανωλάκης, η Τέταρτη Διάσταση «συγκροτείται μέσα σε είκοσι περίπου χρόνια και αποτελείται από 18 μεγάλα πεζόμορφα ποιήματα, τα περισσότερα των οποίων έχουν ως θέμα - τίτλο ένα μυθολογικό, πιο συγκεκριμένα ένα τραγικό πρόσωπο, τον Ορέστη, τον Αγαμέμνονα, τον Φιλοκτήτη, τη Φαίδρα, την Περσεφόνη ή την Ιφιγένεια. Πρόσωπα κυρίως από τον οίκο των Ατρειδών, ή πρόσωπα του τρωικού και του αθηναϊκού κύκλου. Τα μεγάλα αυτά κείμενα αρχίζουν να γράφονται από το 1956. Εναρκτήριο ποίημα της συλλογής είναι η λιτή Σονάτα του σεληνόφωτος, και το τελευταίο (χρονολογικά) η Φαίδρα . Τα περισσότερα από αυτά τα ποιήματα εκφέρονται ως μονόλογοι, συνήθως από το επώνυμο πρωταγωνιστικό πρόσωπο με αποδέκτη κάποιον φίλο, σύντροφο ή επισκέπτη. Η γερασμένη Ελένη (Γριά - εκατό, διακόσω χρονώ, όπως περιγράφεται) μονολογεί ή μάλλον απευθύνει το λόγο χωρίς καμιά διακοπή σε κάποιον ανώνυμο Επισκέπτη, νεότερο οπωσδήποτε από αυτήν, παλαιότερα θαυμαστή της, τώρα βουβό πρόσωπο.
Η θεατρικότητα αυτών των κειμένων δηλώνεται από το γεγονός ότι έξω από τον ποιητικό μονόλογο, προτού δηλαδή αρχίσει και αμέσως μόλις περατωθεί το ποιητικό κείμενο, υπάρχουν τυπωμένα με διαφορετικά στοιχεία (μέσα σε παρένθεση, πάντοτε) κάποια εισαγωγικά, σκηνοθετικά σχόλια. Τα Σχόλια εκφέρονται σε τρίτο πρόσωπο και είναι προφανές ότι ανήκουν σε κάποιο πρόσωπο που βρίσκεται έξω από τη δράση του ποιήματος - στον ίδιο τον αόρατο και ωστόσο πανταχού παρόντα σκηνοθέτη Ποιητή. Τα Σχόλια αυτά είναι ποικίλου περιεχομένου, καθώς άλλοτε περιγράφουν το πρόσωπο που ομιλεί, τις κινήσεις, τα ενδύματά του, άλλοτε περιγράφουν το χώρο, εξωτερικό ή εσωτερικό, όπου, συχνά, μας προσφέρουν κάποια ρεαλιστική σκηνογραφία ή σκηνοθεσία - συνήθως έχουμε κάποιο κλειστό χώρο, μια ημιφωτισμένη κάμαρα με ευδιάκριτα τα ίχνη της ανεπανόρθωτης φθοράς, και κάποια απομεινάρια περασμένου μεγαλείου - άλλοτε πάλι μας παρέχουν κρίσεις και πληροφορίες».

Η "Ελένη" γράφεται, σύμφωνα με το χρονολογικό δείκτη στο τέλος του ποιήματος, στο Καρλόβασι από τον Μάιο ως τον Αύγουστο του 1970, όπου βρίσκεται ο ποιητής περιορισμένος κατ' οίκον από τη δικτατορία του 1967. Τυπώνεται αυτοτελώς το Μάρτιο του 1972, με ένα χαρακτικό της Βάσως Κατράκη και φέρει την αφιέρωση “Στη μνήμη της ΝΙΝΑΣ, της αδελφής μου”. Η Νίνα πεθαίνει τον Φεβρουάριο του 1970 και ο θάνατός της βυθίζει τον ποιητή σε μεγάλο πένθος. Πρότυπο για την ανάπλαση της μυθολογικής Ελένης στάθηκε η χαμένη μορφή της αδελφής του Ρίτσου.

Η ηχογράφηση είναι από παράσταση που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη" τον Ιούνιο του 2009 από το Θέατρο ΕΠΟΧΗ. Σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο Βασίλης Παπαβασιλείου. Η παράσταση τιμήθηκε από την Ένωση Ελλήνων θεατρικών και μουσικών κριτικών με το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας "Κάρολος Κουν".

ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΔΩ