Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΒΙΛΛΑ ΓΙΑΦΚΑ ΤΟΥ ΑΣΗΜΑΚΗ ΓΙΑΛΑΜΑ



Η Χούντα των Συνταγματαρχών ή Δικτατορία των Συνταγματαρχών ή απλά Χούντα αναφέρεται στην περίοδο πολιτεύματος δικτατορίας στην Ελλάδα που ακολούθησε το πραξικόπημα των Συνταγματαρχών στις 21 Απριλίου 1967. Η περίοδος αυτή κράτησε για επτά χρόνια, μέχρι τις 24 Ιουλίου 1974 όταν, αδυνατώντας να χειριστεί τα εξ υπαιτιότητάς της γεγονότα της Κύπρου, προσκάλεσε τους πολιτικούς και παρέδωσε σε Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας. Η ημερομηνία πτώσης της Χούντας έχει καθιερωθεί ως ημέρα επίσημου εορτασμού της Δημοκρατίας των Ελλήνων.

Η "Βίλλα Γιάφκα" παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1976, στο θέατρο "Λουζιτάνια. Σύμφωνα με το συγγραφέα γράφτηκε όχι κατά παραγγελία, αλλά περισσότερο, γιατί του έκανε κέφι. Το "κέφι" , λοιπόν, του Ασημάκη Γιαλαμά δημιούργησε μια ευρηματική, κοινωνική σάτιρα. Η κωμωδία, που ο συγγραφέας την εμπνεύστηκε στην διάρκεια της επταετίας, αναφέρεται στην συγκεκριμένη αυτή περίοδο, σε πρόσωπα και καταστάσεις.

Υπόθεση: Μια εργοστασιάρχισσα, θέλει να οργανώσει με την παρέα της αντίσταση κατά της δικτατορίας του Παπαδόπουλου. Επειδή όμως έχει πλήρη άγνοια για τον τρόπο, θα ζητήσει την βοήθεια της οργανωτικής συνωμοτικής πείρας ενός κομμουνιστή....

Το έργο μεταδόθηκε σε ραδιοφωνικές συνέχειες, το 1982 για την πρωινή θεατρική σειρά του Β' Προγράμματος.

Ακούγονται οι ηθοποιοί: ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΚΑΙΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΞΑΡΑΣ, ΤΖΕΣΗ ΠΑΠΟΥΤΣΗ, ΝΙΚΗ ΚΡΕΟΥΖΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΓΕΡΑΣΙΜΙΔΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΟΡΜΠΑΣ, ΔΑΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΙΔΗΣ, ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΛΙΩΡΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΛΙΡΗΣ, ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΓΚΟΤΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ



Ευχαρστούμε πολύ τον Γιάννη από την Θεσσαλονίκη τόσο για το έγο όσο και για το κείμενο.

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

ΑΓΙΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ




Έτσι ονομάζονται κυρίως τα, κατά τα Ιερά Ευαγγέλια των Χριστιανών, πάθη που υπέστη ο Ιησούς Χριστός για την σωτηρία του ανθρώπινου γένους τις τελευταίες ημέρες της ενανθρώπισής Του μέχρι του θανάτου Του.
Η ανάμνηση των Παθών αυτών, που λέγονται στην εκκλησιαστική γλώσσα και "Πάθη του Σωτήρος" ή "Σεπτά" ή "Άχραντα Πάθη" γίνεται κατ΄ έτος με την τέλεση ειδικών ακολουθιών και τελετών διάρκειας μιας εβδομάδας που καθιερώθηκε να λέγεται Μεγάλη Εβδομάδα.
Η Μεγάλη Εβδομάδα της οποίας κάθε ημέρα λαμβάνει προ του ονόματος το πρόθεμα Μεγάλη, αρχίζει από την Μεγάλη Δευτέρα, που κατά τον υμνογράφο "λαμπροφορεί των παθών του Κυρίου τας απαρχάς" και λήγει το μεσονύκτιο του Μεγάλου Σαββάτου όπου και αρχίζει η ακολουθία της Αναστάσεως ή κοινώς λεγόμενης "Λαμπρής" επειδή η Κυριακή που ξημερώνει λέγεται "Κυριακή της Ανάστασης" ή "Κυριακή της Λαμπρής" ή και απλά "Λαμπρή" ή "Πάσχα".
Η κατ΄ εξοχήν όμως ημέρα των Αγίων Παθών είναι η Μεγάλη Παρασκευή όπου και κορυφώνεται το "Θείο δράμα" του Ιησού Χριστού.
Η ακολουθία των Αγίων Παθών (όρθρος της Μεγάλης Παρασκευής που τελείται συνήθως το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης) είναι ιδιαίτερα κατανυκτική και μεγάλη. Σ' αυτήν διαβάζονται και τα γνωστά 12 Ευαγγέλια. Το Τυπικό της ημέρας είναι αρκετά ενδιαφέρον και σύνθετο, ενώ διασώζει και αρχαίες τυπικές πράξεις που σήμερα έχουν ατονήσει ή έχουν εξαλειφθεί από τις ακολουθίες του υπόλοιπου χρόνου, όπως μπορεί κανείς να δει και στο Τυπικό της Εκκλησίας.
Για το ραδιόφωνο:
Χρονολογία Ηχογράφησης, 30 Ιουνίου 1961

Πρώτη εκπομπή: 5 Απριλίου 1961
Επαναληπτικές εκπομπές:
21 Απριλίου 1965
25 Απριλίου 1973
6 Απριλίου 1999

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Γιώργος Θεοδοσιάδης,
ΜΟΥΣΙΚΗ Βυζαν.χορ.Σύρκα,
ΔΙΑΣΚΕΥΗ Πέτρος Μαρκάκης,

Παίζουν οι ηθοποιοί: Νότης Περγιάλης, Γιάννης Αργύρης, Δημήτρης Βεάκης, Γιώργος Πλούτης, Κάκια Παναγιώτου, Μάρω Κοντού, Δημήτρης Χόπτηρης, Χρήστος Τσαγανέας, Σπύρος Παππάς, Πέτσος Αλέκος, Αντώνης Ξενάκης, Θεόδωρος Μπριστογιάννης, Γιώργος Μπέλλος, Μαρία Μοσχολιού, Ελένη Κυπραίου, Γιώργος Χριστοφορίδης, Κώστας Σαντοριναίος, Ελλη Ξανθάκη, Γιώργος Νέζος, Χρήστος Βαρδίκος, Βίκτωρ Παγουλάτος, Λυκούργος Καλλέργης, Θάνος Κωτσόπουλος
Ευχαριστούμε πολύ για το έργο τον φίλο ΘΠ




Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΜΠΕΝ ΧΟΥΡ ΤΟΥ ΛΙΟΥΙ ΓΟΥΑΛΑΣ



Lewis Wallace 

Πρώτη εκπομπή: 18 Απριλίου 1965
Επαναληπτικές εκπομπές: 20 Απριλίου 1992 - 25 Απριλίου 1992

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Κώστας Κροντηράς,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σοφία Μιχαλίτση,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Χρήστος Σερδινιάρης,
ΔΙΑΣΚΕΥΗ Χρήστος Σερδινιάρης.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Γκίκας Μπινιάρης, Γιάννης Αργύρης, Γιάννης Βογιατζής, Γιώργος Νέζος, Κική Ρέππα, Λευτέρης Τρακαδάς, Σώτος Νικολούδης, Αννα Εμμανουήλ, Λιάκος Χριστογιαννόπουλος, Δημήτρης Παπαγιάννης, Πόπη Παπαδάκη, Νίκος Τζόγιας, Λουκιανός Ροζάν, Νάσος Χριστογιαννόπουλος, Ελλη Βοζικιάδου, Γρηγόρης Βαφειάς, Κούλα Αγαγιώτου, Σπύρος Ολύμπιος, Κώστας Παπαγεωργίου, Στέλιος Βόκοβιτς


Υπόθεση: Ο Μπεν Χουρ που ήταν έμπορος γόνος πλούσιας εβραϊκής οικογένειας, συναντά μετά από πολλά χρόνια τον παιδικό του φίλο Μεσάλα που τυγχάνει πλέον αξιωματούχος στο ρωμαϊκό στρατό να είναι διοικητής της φρουράς της Ιερουσαλήμ. Παρά τη χαρά που ένιωσαν και οι δύο από τη συνάντησή τους αυτή δεν αργούν ν΄ αντιληφθούν ότι βρίσκονται σε αντίπαλα πολιτικά στρατόπεδα. Έτσι ή άλλοτε φιλία ανάμεσα τώρα σε έναν πλούσιο Ιουδαίο και ένα Ρωμαίο αξιωματούχο μετατρέπεται σε μίσος, όταν ο πρώτος κατηγορείται άδικα για απόπειρα δολοφονίας του διερχόμενου κυβερνήτη της Ιερουσαλήμ, όπου και συλλαμβάνεται και ρίχνεται στα κάτεργα, ενώ η περιουσία του δημεύεται και οι οικείοι του κλείνονται στη φυλακή. Η υπόθεση στη συνέχεια περιπλέκεται με τον Ιησού Χριστό, τον Πόντιο Πιλάτο κ.ά.


O Λιου (Λιούις) Γουάλας γεννήθηκε στις 10 Aπριλίου του 1827 και πέθανε στις 15 Φεβρουαρίου του 1905. Ήταν δικηγόρος, γενικός διοικητής στρατευμάτων στον αμερικανικό εμφύλιο πόλεμο, πολιτικός και συγγραφέας. Έγινε ευρύτατα γνωστός για το μυθιστόρημά του "Mπεν Xουρ".




Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Πάσχα με την Έλλη Λαμπέτη



Εορταστική Ανάρτηση
 

Όταν ρώτησαν το Δημήτρη Χορν, δέκα χρόνια μετά το θάνατο της Έλλης Λαμπέτη, σε μιαν συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για το τι θυμάται απ’ τις τρεις γυναίκες που σημάδεψαν τη ζωή του αναφερόμενος στην Έλλη Λαμπέτη είχε πει:

«Θαύμαζα τον τρόπο με τον οποίο διάβαζε τα κείμενα των ιερών βιβλίων… ήταν εξαιρετική!»
Δε σας κρύβω ότι με είχε γεμίσει ιδιαίτερη απορία εκείνη η δήλωσή του. Πως μπορούσε κάποιος που είχε ζήσει τόσα πολλά με έναν άνθρωπο να θυμάται και να στέκεται μόνο σε αυτή τη λεπτομέρεια (;!). Κι η απάντηση δεν άργησε να έρθει μερικά χρόνια αργότερα, όταν σε ένα δισκοπωλείο βρήκα το δίσκο που είχε ηχογραφήσει η Ε. Λαμπέτη με τα αποσπάσματα από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο. Για μένα, τότε, ήταν μια πρώτη επαφή με τα ιερά κείμενα. Για πρώτη φορά ενέσκηψα σε αυτά κι αφορμή για τούτο είχε σταθεί ο τρόπος που διάβαζε η Λαμπέτη. Το cd τούτο μοίρασε (θαρρώ) πέρσι μιαν ημερήσια εφημερίδα κι ελπίζω να το έχετε στη συλλογή σας.

Ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο προσέγγιζε η Λαμπέτη τα κείμενα της εκκλησίας, ήταν κι η αιτία που την οδήγησε ίσαμε τα στούντιο της ΥΕΝΕΔ το 1978 όπου και γύρισε έξι τηλεοπτικά επεισόδια για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Αυτή ήταν η μοναδική καλλιτεχνικής της εμφάνιση στην ελληνική τηλεόραση, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Παντελή Βούλγαρη. 



Η ομάδα του RadioTheatre εύχεται σε όλους
Καλό Πάσχα

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΔΕΚΑΤΗΣ ΕΒΔΟΜΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΤΟΥ ΡΕΪ ΛΟΟΥΛΕΡ


Summer of the Seventeenth Doll


Το σημερινό μας έργο έχει σημαντική θέση στη παγκόσμια δραματουργία, κι αυτό γιατί θεωρείται από το σύνολο των μελετητών του παγκόσμιου θεάτρου ως θεατρικό κείμενο σταθμός, καθώς είναι το αντιπροσωπευτικότερο του Αυστραλιανού θεάτρου. Η αλήθεια είναι πως η Αυστραλία δεν είναι μια χώρα που έχει δώσει τόσο πολλά ή τόσο σπουδαία δείγματα γραφής σε σχέση με το παγκόσμιο δραματολόγιο. Έτσι, λοιπόν, το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» του Ρέι Λόουλερ είναι λογικό να χαρακτηριστεί ως το έργο που άνοιξε την πόρτα των Αυστραλών στη παγκόσμια δραματουργία. Μ’ όλες τις (κατά την άποψή μου) αναμενόμενες επιδράσεις που έχει δεχτεί από το ευρωπαϊκό κι ακόμα περισσότερο (κατ’ εμέ) από το αμερικάνικο ύφος, το έργο μας δεν παύει να είναι ένα αμιγώς αυστραλιανό κείμενο, που παρουσιάζει με τον αυθεντικότερο τρόπο τη ζωή στα προάστια της ηπείρου. Χαρακτήρες ανάγλυφοι, νατουραλισμός και ηθογραφικά στοιχεία συνθέτουν την ενδιαφέρουσα ιστορία μας.
Καλή ακρόαση

ΥΠΟΘΕΣΗ Ο Μπάρνεϊ και ο Ρου είναι δύο άντρες που δουλεύουν όλη τους τη ζωή στις φυτείες ζαχαροκάλαμων και που κάθε καλοκαίρι συνεχίζουν μία παράδοση δεκαεπτά ετών. Κάθε καλοκαίρι ταξιδεύουν νότια της Μελβούρνης, στο προάστιο Κάρτλον, για να χαλαρώσουν από τη καθημερινότητα, να ξεκουραστούν και να διασκεδάσουν με δύο γυναίκες, τη Νάνσυ και την Όλιβ. Και κάθε καλοκαίρι τους φέρνουν δώρο κι από μία κούκλα. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Νάνσυ παντρεύτηκε, κι έτσι η Όλιβ βρίσκει μία φίλη της για να καλύψει αυτήν την απουσία. Ωστόσο, αυτό το καλοκαίρι δεν θα είναι ίδιο…

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ζώης Γιακουμής
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καίτη Αλεξίου Γκύλη
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κώστας Μπάκας
ΠΑΙΖΟΥΝ: Αντιγόνη Βαλάκου, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαργαρίτα Λαμπρινού, Χρήστος Τσάγκας, Γιώργος Διαλεγμένος, Λόισκα Αβαγιαννού, Κώστας Κοκκάκης
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 ώρα και 38 λεπτά
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1973 (23 Οκτωβρίου)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το έργο έχει ηχογραφηθεί πολλά χρόνια πριν σε κασέτα ήχου, καθώς έχει να μεταδοθεί ραδιοφωνικά απ’ όσο ξέρω εγώ τουλάχιστον πολλά χρόνια. Γι’ αυτό λείπουν ελάχιστα δευτερόλεπτα στις αλλαγές της κάθε πλευράς.

ΛΙΓΑ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ

Το σημερινό μας έργο είναι το τρίτο μέρος της «Τριλογίας με τις κούκλες». Τα άλλα δύο μέρη είναι «Οι πάσσαλοι των κατσικιών» που τοποθετείται χρονικά στο 1937 και «Οι άλλοι χρόνοι» που εξελίσσεται το 1945. Το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» περιγράφει γεγονότα του 1953. Επί της ουσίας παρακολουθούμε τη ζωή και την ιστορία των ίδιων χαρακτήρων μέσα στα χρόνια που περνούν. Το σημερινό μας έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 28 Νοεμβρίου του 1955 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και στα χρόνια που ακολούθησαν παίχτηκε τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Το 1959 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τον τίτλο «Η εποχή του πάθους» (The season of passion) με τους: Angela Lansbury, Anne Baxter, Ernest Borgnine κ.α.


ΡΕΪ ΛΟΟΥΛΕΡ

Ο Ρέι Λόουλερ γεννήθηκε στις 23 Μαΐου του 1921 στη Μελβούρνη. Ήταν το δεύτερο από τα οχτώ παιδιά της οικογένειας. Στα δεκατρία του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχολείο και να εργαστεί σε εργοστάσιο, ενώ μετέπειτα παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής. Το πρώτο του θεατρικό έργο το έγραψε στα δεκαεννιά του. Την προσοχή της κοινής γνώμης την προσέλκυσε το 1952 με το έργο του Cradle of Thunder. Ωστόσο, το έργο που τον έκανε διάσημο όχι μόνο στην Αυστραλία, αλλά και σε όλο τον κόσμο, είναι το «Καλοκαίρι της δέκατης έβδομης κούκλας» που έγραψε το 1953 και που παίχτηκε για πρώτη φορά το 1955. Μάλιστα, σε αυτή τη θεατρική πρεμιέρα ο συγγραφέας έπαιξε τον ρόλο του Μπάρνεϊ, ενώ το συγκεκριμένο κείμενο του μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες. Τα επόμενα χρόνια θα τα ζήσει ανάμεσα σε χώρες τις Ευρώπης και της Αμερικής, ώσπου να επιστρέψει στην πατρίδα του το 1975 και να εγκατασταθεί και πάλι μόνιμα εκεί. Είναι παντρεμένος με τη Ζακλίν Κέλερ, κι έχει τρία παιδιά και τρία εγγόνια.


Ευχαριστούμε πολύ τον NikosPs για το έργο και τοκείμενο.

Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ, του Ιάκωβου ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ


Με  το σημερινό έργο ολοκληρώνουμε  την συνολική παρουσίαση της «τριλογίας» με την οποία ο Ιάκωβος Καμπανέλλης εγκαινίασε μια   περίοδο ανανέωσης του  νεοελληνικού θεάτρου στη δεκαετία του ’50. 
Πρόκειται για την «Ηλικία της Νύχτας», που παρουσιάστηκε για πρώτη φόρα το 1959 από το Θέατρο Τέχνης του Κ. Κουν, ενώ έχουν ήδη προηγηθεί οι αναρτήσεις της «Έβδομης Μέρας της Δημιουργίας» (30/03/’11) και της «Αυλής των Θαυμάτων»(16/06/’10).

Η "Νύχτα" ίσως να μην παρουσιάζει την πληρότητα σύλληψης και τεχνικής διάρθρωσης που χαρακτηρίζουν την "Αυλή". 
Ωστόσο, στο συγκεκριμένο έργο ο Καμπανέλλης κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός, καθώς από την ηθογραφία προχωρεί στη διαχείριση πιο σύνθετων προβλημάτων. Παράλληλα οι χαρακτήρες και οι μεταξύ τους συγκρούσεις διαγράφονται τώρα με μεγαλύτερη σαφήνεια, ενώ όλα τα πρόσωπα δικαιολογούν με πειστικό τρόπο  το ψυχολογικό τους υπόβαθρο.
Οι δυο χώροι,όπου διαδοχικά διαδραματίζεται η υπόθεση του έργου, παντρεύουν τις δυο κυρίαρχες τάσεις της παράδοσης: τη λαϊκή της αυλής και την αστική του κλειστού σαλονιού.
Σύμφωνα με τις κριτικές επισημάνσεις τόσο στην "Ηλικία της Νύχτας", όσο και στα υπόλοιπα έργα της τριλογίας κυριαρχούν με καταλυτικό τρόπο  εικόνες που σχετίζονται με τα εθνικά μας σύνδρομα, την αίσθηση να είσαι εξόριστος στον τόπο σου, τη βουλιμία για το κέρδος, την κερδοσκοπία ως πολιτική βούληση, το αγοραίο αίσθημα και την αναισθησία της αγοράς και το όνειρο κόντρα στην πραγματικότητα, μια πραγματικότητα που δολοφονεί τα όνειρά μας.
Το έργο ηχογραφήθηκε για την Κρατική Ραδιοφωνία το 1988, σε σκηνοθεσία Β.Παπαβασιλείου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:
Αστεριάδης Δημήτρης, Βάσω Σακελλάρη, Βόγλης Γιάννης, Καπετάνιος Γιάννης, Ρήγας Γιάννης,     Γκόνης Θοδωρής, Ζαλμάς Σταύρος, Κοκκίδου Ελένη, Παπαδημητρίου Μάνια, Φιλιππίδης Πέτρος, Σακελλαροπούλου Αλεξάνδρα, Σώζος Χάρης, Υφάντης Τάσος.

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ του Ιάκωβου Καμπανέλλη


Με  το σημερινό έργο ολοκληρώνουμε  την συνολική παρουσίαση της «τριλογίας» με την οποία ο Ιάκωβος Καμπανέλλης εγκαινίασε μια   περίοδο ανανέωσης του  νεοελληνικού θεάτρου στη δεκαετία του ’50. Πρόκειται για την «Ηλικία της Νύχτας», που παρουσιάστηκε για πρώτη φόρα το 1959 από το Θέατρο Τέχνης του Κ.Κουν, ενώ έχουν ήδη προηγηθεί οι αναρτήσεις της «Έβδομης Μέρας της Δημιουργίας» (30/03/’11) και της «Αυλής των Θαυμάτων»(16/06/’10).
Η "Νύχτα" ίσως να μην παρουσιάζει την πληρότητα σύλληψης και τεχνικής διάρθρωσης που χαρακτηρίζουν την "Αυλή". 
Ωστόσο,στο συγκεκριμένο έργο ο Καμπανέλλης κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός, καθώς από την ηθογραφία προχωρεί στη διαχείριση πιο σύνθετων προβλημάτων. Παράλληλα οι χαρακτήρες και οι μεταξύ τους συγκρούσεις διαγράφονται τώρα με μεγαλύτερη σαφήνεια, ενώ όλα τα πρόσωπα δικαιολογούν με πειστικό τρόπο  το ψυχολογικό τους υπόβαθρο.
Οι δυο χώροι,όπου διαδοχικά διαδραματίζεται η υπόθεση του έργου, παντρεύουν τις δυο κυρίαρχες τάσεις της παράδοσης: τη λαϊκή της αυλής και την αστική του κλειστού σαλονιού.
Σύμφωνα με τις κριτικές επισημάνσεις τόσο στην "Ηλικία της Νύχτας", όσο και στα υπόλοιπα έργα της τριλογίας κυριαρχούν με καταλυτικό τρόπο  εικόνες που σχετίζονται με τα εθνικά μας σύνδρομα, την αίσθηση να είσαι εξόριστος στον τόπο σου, τη βουλιμία για το κέρδος, την κερδοσκοπία ως πολιτική βούληση, το αγοραίο αίσθημα και την αναισθησία της αγοράς και το όνειρο κόντρα στην πραγματικότητα, μια πραγματικότητα που δολοφονεί τα όνειρά μας.
Το έργο ηχογραφήθηκε για την Κρατική Ραδιοφωνία το 1988, σε σκηνοθεσία Β.Παπαβασιλείου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Αστεριάδης Δημήτρης, Βάσω Σακελλάρη, Βόγλης Γιάννης, Καπετάνιος Γιάννης, Ρήγας Γιάννης, Γκόνης Θοδωρής, Ζαλμάς Σταύρος, Κοκκίδου Ελένη, Παπαδημητρίου Μάνια, Φιλιππίδης Πέτρος, Σακελλαροπούλου Αλεξάνδρα, Σώζος Χάρης, Υφάντης Τάσος.